OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-25

Om tjänsten: Vi söker nu en erfaren och driven operativ inköpare till ett internationellt framgångsrikt företag i Lund. Som operativ inköpare kommer du att vara ansvarig för att genomföra och koordinera inköpsaktiviteter samt säkerställa en smidig och effektiv försörjningskedja. Du kommer att arbeta nära leverantörer och interna intressenter för att säkerställa att vår kunds inköp uppfyller företagets krav på kvalitet, pris och leveranstid. Ansvarsområden: Genomföra inköpsprocessen från behovsanalys till leverans och uppföljning. Förhandla avtal och priser med leverantörer. Säkerställa att inköp görs enligt företagets riktlinjer och budget. Övervaka och hantera leverantörsprestanda. Samarbeta med olika avdelningar inom företaget för att identifiera och möta inköpsbehov. Utvärdera marknaden och identifiera potentiella leverantörer. Delta i utvecklingen och genomförandet av inköpsstrategier. Krav: Relevant utbildning och erfarenhet inom inköp, logistik eller liknande område. Goda förhandlings- och kommunikationsfärdigheter. Förmåga att arbeta självständigt och i team. Analytisk förmåga och förmåga att fatta beslut. God kunskap om inköpsprocesser och leverantörshantering. Erfarenhet av att arbeta med inköpssystem och andra relevanta verktyg. Förmåner: Möjlighet att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö. Möjlighet till personlig och professionell utveckling. Positiv arbetsmiljö med engagerade kollegor. Om du är en ambitiös och resultatorienterad individ med passion för inköp och leverantörsrelationer, är detta en utmärkt möjlighet för dig att ta nästa steg i din karriär. Skicka in din ansökan med CV och personligt brev snarast möjligt, då urval sker löpande. Personliga egenskaper: Som person är det viktigt att du är driven, kommunikativ, och analytisk. Det är viktigt att du har förmågan att samarbeta och kommunicera med andra då du kommer arbeta med olika kontaktytor både internt och externt. Du behöver också vara flexibel och lösningsorienterad samt ha en stor affärsmässighet och lyhördhet. Du bör också vara strukturerad och noggrann i ditt arbete samt ha förmågan att se saker ur olika perspektiv. Övrigt: Tillträde omgående, visstidsanställning inledningsvis 6 månader. För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Vi hanterar inga ansökningar via e-post. Vänligen kontakta rekryteringsansvarig Susanne Moe telefonnummer: 0722 541154, om du har några frågor eller funderingar. Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons