Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-26

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Inköp- och upphandlingsenheten, som är en del av kommunstyrelseförvaltningen, är centralt placerad och är kommunens specialister avseende upphandling och inköp. Enheten består av inköpssamordnare, inköpscontroller och upphandlare och ligger organisatoriskt under kommunens ekonomiavdelning. Enheten har höga ambitioner för kommunens utveckling av inköp- och upphandling, med målet att fungera som en modern inköps- och upphandlingsenhet och delta aktivt i kommunens utveckling. ARBETSUPPGIFTER Vill du bidra till bättre affärer och se till att våra skattemedel används på ett ansvarsfullt sätt? Är du intresserad av att arbeta med analys och utvecklingsarbete i en inköpsorganisation som är mitt uppe i en spännande förändringsresa? Vi söker nu en inköpscontroller till Partille kommun. Som inköpscontroller har du en central roll i kommunens arbete att stärka förmågan att följa upp hela inköpsprocessen från identifierat behov till betald faktura. Kommunen är i ett utvecklingsskede där du har stor möjlighet att påverka och utveckla arbetssätt med såväl inköpsanalys som avtalsuppföljning. Med hjälp av vårt inköpsanalysverktyg ansvarar du för utvecklingen av nya analysmetoder för att presentera resultat och statistik. Du analyserar inköpsmönster och kommer med förslag på lönsamma förbättringar. Du följer upp avtalsefterlevnad, leverantörstrohet och genomför riktade avtalsuppföljningar. Tjänsten som inköpscontroller innebär även strategiskt arbete med att identifiera kommunens upphandlingsbehov och tillsammans med kommunens inköpschef arbeta med framtagandet av kommunens årliga upphandlingsplan. Du kommer att ha en viktig roll i att leda och stödja inköpsorganisationen samt kommunens övriga verksamheter. I din roll ingår också att aktivt arbeta med omvärldsbevakning av området och bidra till utveckling av inköpsfrågan i kommunen. Låter detta som ett uppdrag som kan passa dig? KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: - En högskoleutbildning med inriktning ekonomi eller annat närliggande område, alternativ annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. - God förmåga och erfarenhet att jobba officepaketet Det är meriterande om du har erfarenhet av/kunskap om lagen om offentlig upphandling. Du är resultatinriktad och har en stor egen drivkraft, samtidigt som du har lätt för att arbeta ihop med andra. Lojalitet och ansvarstagande gentemot såväl uppgift som kollegor är självklarheter för dig. Du har god analytisk förmåga och förmågan att hitta lösningar som skapar värde för verksamheten. Rollen ställer också krav på att du är kommunikativ och har en hög servicekänsla. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Intervjuer planeras att hållas under vecka 21, den 20/5 samt 23/5. Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons