OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida sleepo.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-25

Vill du arbeta på ett av Sveriges snabbast växande bolag inom möbler och heminredning på nätet? Brinner du för kundservice och att hjälpa människor? Älskar du möbler och heminredning? Samtidigt som du gillar att jobba administrativt? Då kanske du är Sleepos nya kundservicestjärna och borde ansöka idag!

Nu söker vi en tysktalande medarbetare till vårt kundserviceteam! Du kommer främst att ansvara för våra tyska kunder och vår tyska kommunikation men även hjälpa till med våra svenska, norska och finska kunder. Här kommer du att ansvara för hela kundresan och finnas tillgänglig för alla typer av frågor som kan uppstå, både innan och efter beställning.

Om Sleepo

Sleepo är en ledande återförsäljare av möbler och heminredning på nätet med försäljning i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Vi erbjuder över 15,000 produkter från en mängd kända varumärken samt vårt snabbt växande egna sortiment. Vi är ett passionerat och ambitiöst företag som erbjuder kunder en förstklassig shopping-upplevelse med ett konkurrenskraftigt kunderbjudande.

Om tjänsten

Rollen innebär att du ansvarar för våra tyska kunder samtidigt som du hjälper till att hantera de inkommande förfrågningarna från våra andra marknader. Detta innebär att du ska känna dig trygg med att kommunicera både på tyska, svenska och engelska. Du kommer dagligen att ansvara för kundresan genom att besvara kundfrågor via telefon, chatt och mail. Du hjälper kunder med allt från produktfrågor, leveransfrågor och alla problem som kan uppstå längs vägen. Utöver att besvara kundfrågor arbetar du med försäljning via telefon, chatt och mail samt tar emot kunder i vårt showroom.

Vi erbjuder dig en roll med varierande dagar där du både får utlopp för din strukturerade och ordningsamma sida samtidigt som du får kombinera det med din passion för service.

Vi söker dig som

Har erfarenhet av kundservice via telefon och mail och har en utmärkt fingertoppskänsla för kundbemötande samtidigt som du drivs av att leverera en kundupplevelse i världsklass.

Du är noggrann, stresstålig och brinner för service. Du bör vara bra på att se detaljer, ha ett stort intresse för ordning och reda och gilla att ha många bollar i luften. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och är bekväm med att ha telefonen som arbetsredskap. Du ska också tycka att det är roligt med kundmöten då vi har ett showroom där vi tar emot kunder.

En del utav arbetet kräver avvikelsehantering där du som individ behöver vara beslutsam, kund- och lösningsorienterad. Du ska också ha förmågan att leverera utmärkt kundservice i alla situationer och vara problemlösaren när felaktigheter uppstår.

Som person brinner du för service och trivs i en roll där de sociala kontakterna är många. Du är självständig, trygg och älskar att hjälpa andra. Självklart är du punktlig och pålitlig och känner stort ansvar för dina uppgifter och ser till att genomföra dem i tid och på ett tillfredsställande sätt. Vidare innefattar rollen varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo vilket kräver att du är flexibel och noggrann så att information inte faller mellan stolarna. Slutligen kommer du att arbeta tätt tillsammans med dina kollegor vilket kräver att du har en god samarbetsförmåga.

Vad vi erbjuder

Vi erbjuder dig en plats i ett passionerat och växande företag med modernt kontor i centrala Stockholm. Arbetsplatsen är väldigt familjär med en platt organisation med högt i tak.

Tjänsten avser heltid och är en tillsvidareanställning med start omgående.

Är du vår nya kollega? Då ska du ansöka genom att maila ditt CV och personligt brev till [email protected], så kontaktar vi dig omgående.

Har du några frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Eila Söderman, Head of Customer Experience på [email protected].

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons