OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-23

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Nordström assistans grundades 1998 och är anordnare av personlig assistans till ca 200 kunder runt om i hela Sverige. Vi har ca 1000 anställda och är en del av Team Olivia, en av de ledande privata vård- och omsorgskoncernerna i Norden. Inom Team Olivia är Nordström assistans del av affärsområde Personlig Assistans, ett affärsområde i tillväxt och vi letar nu efter dig som vill ta chansen att arbeta i en affärskritisk position för att vara med på vår resa.

Vem söker vi?

Du är naturligt analytisk, motiveras av att driva på affären samt har både intresset och förmågan att identifiera förbättringsområden och driva på de förändringar som krävs. Vidare är du ansvarstagande, kommunikativ och motiveras av att vara ett tryggt affärsstöd för våra chefer. Du är även en naturlig relationsbyggare och förstår att i ditt uppdrag ligger stor vikt i att kunna stötta och agera rådgivare till dem som inte har ekonomiska frågor som sin kärnkompetens.

Vår ideala kandidat är inte bara en erfaren, affärsorienterad och skicklig business controller utan även en engagerad samarbetspartner och problemlösare. Du vill arbeta i den privata omsorgssektorn för att med dina kunskaper utmana och bidra till att utveckla lösningar och utveckla branschen. Du rapporterar direkt till marknadsområdeschef och är en del av marknadsområdets ledningsgrupp.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och viljan att utvecklas tillsammans med oss.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Budgetering och prognosarbete: Utarbeta och följa upp ekonomiska budgetar samt prognoser för att säkerställa en stabil och hållbar ekonomisk utveckling.

  • Rapportering: Ansvara för att ta fram och presentera ekonomiska rapporter till ledningsgruppen,

  • Affärsstöd: Ekonomiskt stöd och rådgivning till cheferna inom marknadsområdet för att optimera verksamheten.

  • Kostnadsanalys: Genomföra analyser av kostnadsstrukturer och ge rekommendationer för effektivisering.

  • Du kommer att bidra till utveckling och förbättring av metoder och processer för finansiell uppföljning och analys.

Kvalifikationer:

Krav:

  • Högskole -eller universitetsutbildning inom ekonomi.

  • Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av business controller arbete eller från en likvärdig roll.

  • Mycket goda kunskaper i Excel.

  • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Meriterande:

  • Erfarenhet av Mercur Business och/eller Tidvis.

  • Tidigare erfarenhet från personalintensiva verksamheter.

  • Branscherfarenhet.

Vi erbjuder:

En spännande och utmanande arbetsmiljö i ett bolag i tillväxt. En affärskritisk roll att utvecklas inom men också själv utveckla för att vi som bolag ska kunna möta morgondagens utmaningar. Du verkar i en miljö där samarbete, teamkänsla, affärsmässighet och förändringsarbete är naturliga delar av vardagen.

Mer om tjänsten och ansökan

Som controller är du en viktig del i bolagets ledningsgrupp och stöttar och rapporterar till VD i frågor gällande såväl lönsamhet som tillväxt och är involverad i bland annat verksamhetsstyrning genom uppföljningar och analyser.

Du verkar i en miljö där samarbete, teamkänsla, affärsmässighet och förändringsarbete är naturliga delar av vardagen. Som business controller inom Team Olivia kommer du även arbeta tillsammans med övriga ekonomer/controllers inom affärsområdet.

Sista ansökningsdag är 9 april 2024 . Vi hanterar inkomna ansökningar löpande och därför kan tjänsten komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vid frågor om tjänsten kontakta marknadsområdeschef Caroline Matton; [email protected]

Under rekryteringen kan vi komma att genomföra tester och bakgrundskontroller. Vi hanterar ej ansökningar per mail.

Tjänsten utgår från vårt kontor i Danderyd, Stockholm.

Tjänsten är heltid och tillsvidare, vi tillämpar provanställning.

Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons