OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida sh.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-22

Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. På högskolan finns drygt 13 500 studenter, cirka 80 program och 340 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också polisutbildning och lärarutbildning med interkulturell profil. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande, de som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar. Södertörns högskola söker en internationell handläggare till internationella enheten, studentavdelningen. Studentavdelningen omvärldsbevakar och driver utvecklingen på högskolan i frågor inom avdelningens områden och medverkar i övrig verksamhetsutveckling. Förutom att handlägga ärenden tillhandahåller studentavdelningen expertkunskap, vägledning och service till institutioner och förvaltning, samt till studenter.  Internationella enheten är en av fyra enheter inom studentavdelningen och har åtta medarbetare.  Enheten ansvarar för att samordna och utveckla högskolans internationaliseringsarbete inom utbildningsområdet. Enheten bistår bland annat högskolans internationaliseringsråd, stödjer institutionerna i att utveckla samarbetsavtal för mobilitet, har programansvar för Erasmus+ och MFS, handlägger personal-, lärar- och studentutbyten och stipendier, administrerar bostäder, samordnar studieavgiftsfrågor, ger stöd till inresande internationella studenter samt ansvarar för internationell marknadsföring och rekrytering av internationella studenter. Vi söker nu en engagerad och ansvarsfull internationell handläggare till vårt mobilitetsteam då en av våra handläggare ska vara föräldraledig. Arbetsuppgifter Som internationell handläggare arbetar du tillsammans med de andra medarbetarna i enheten och i mobilitetsteamet, utifrån olika ansvarsområden. Det som främst ingår i arbetsuppgifterna är; • Processansvar för utresande utbytesstudenter inklusive ansvar för utlysningen, urvalet och fördelningen av utbytesplatser. • Information och vägledning kring utbytesstudier genom informationsmöten, fysiska och digitala drop-in-tider, texter och övrigt material på webben och i sociala medier. • Stöd, handläggning och administration av ut- och inresande studenter, inför, under och efter utbytesperioden. • Rekrytering och samordning av utbytesambassadörer. • Stöd till internationella studenter, inklusive att delta i planering och genomförande av mottagande av internationella studenter. • Redaktörskap för enhetens nyhetsbrev till högskolan. Även andra arbetsuppgifter inom enheten och studentavdelningen kan förekomma. Kvalifikationer • Relevant akademisk examen. • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna vid universitet eller högskola. • God förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett självständigt sätt. • God samarbets- och kommunikationsförmåga. • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska och erfarenhet av att ha presentationer för grupper av olika storlek. • Van IT-användare med mycket goda kunskaper i Office-paketet, särskilt i Excel, samt erfarenhet av digitala möten. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Vi vill att du som person har god självinsikt, är ansvarstagande, lyhörd och självgående. Du är flexibel och håller en hög servicenivå, även under tidpunkter av hög arbetsbelastning och med samtidigt pågående parallella processer. Södertörns högskola arbetar med att utveckla digitala arbetssätt och som medarbetare förväntas du bidra till denna utveckling. Önskvärt/meriterande i övrigt: Erfarenhet av egna utlandsstudier och av tidigare arbete i systemen Mobility Online, Ladok och Topdesk samt kunskaper i ytterligare ett språk relevant för verksamheten. Anställningen Anställningen avser heltid och är ett vikariat på 9 månader med tillträde 10 juni, 2024. Vi vill ha din ansökan senast den 8 april, 2024. Ytterligare upplysningar Enhetschef Karin Granevi, 08-608 4217 eller 073-083 4037 och HR-specialist Viktor Hasselgren, 073-714 12 96. Den aktuella anställningen gäller under förutsättning att anställningsbeslutet vinner laga kraft. En ansökan som inte är komplett eller inkommer till Södertörns högskola efter sista ansökningsdag kan komma att avvisas. Välkommen med din ansökan! Fackliga kontaktpersoner: SACO: [email protected] ST: [email protected] SEKO: Henry Wölling tel: 08 -524 840 80, [email protected] Södertörns högskola har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons