OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-22

Vill du vara med och skapa ökad frihet för människor med nedsatt funktion? Decon bildades som ett fristående företag vid årsskiftet 2002. Inriktningen då är den samma som nu, att utveckla och producera kvalitetstillbehör till rullstolar. Enkla att använda såväl för brukare som för vårdare, i olika situationer och miljöer. Vi arbetar ständigt för att hålla en hög kvalitet i våra produkter och kundbemötande. Vi lyssnar ständigt på vad brukarna tycker, detta är grunden i vårt utvecklingsarbete och en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta företagets utveckling. Decon ser ljus på framtiden och har en stark tillväxt. Idag omsätter företaget cirka 200 mkr, har ett 40-tal anställda samt internationella leverantörer och samarbetsparters. För mer information om företaget se: www.decon.se

Nu söker vi en Strategisk Inköpare

Vill du vara med och utveckla Decons inköpsfunktion inför framtiden? Nu söker vi dig med stort engagemang och en bakgrund inom inköp som vill vara med och bidra till företagets fortsatta tillväxt.

I arbetsuppgifterna ingår:

  • Inköp av material, produkter och tjänster
  • Leverantörsutvärdering, förhandling och avtalsskrivning
  • Logistikflöden och lageroptimering
  • Förbättringsarbete och processutveckling
  • Hållbarhet och riskhantering
  • Projektledning
  • Inköpsstrategi

Tjänsten har många kontaktytor externt och internt. Du arbetar tätt tillsammans med R&D och produktionen. På sikt kan tjänsten även innehålla personalansvar och du rapporterar direkt till företagets COO.

Vi tror du har ett antal års kvalificerad erfarenhet av en liknande inköpsroll inom ett tillverkande företag. Förhandling och avtalsskrivning har varit naturliga inslag i dina tidigare roller. För att lyckas i tjänsten krävs en god teknisk förståelse då produkterna har ett högt teknikinnehåll.

Du är en van affärssystemanvändare och har goda kunskaper i Excel. Då du har många internationella kontakter krävs goda kunskaper i svenska och engelska. Du har en relevant kommersiell utbildningsbakgrund gärna inom inköp.

Som person är du affärsmässig, driven och öppen för förändring. Du har ett strukturerat arbetssätt och ett stort ansvarskännande. Då du kommer få ta ansvar för inköpsfunktionen krävs ett tydligt självledarskap samt förmågan att samarbeta och bygga relationer.

Vi kan erbjuda en utvecklande inköpsroll i ett framgångsrikt företag som underlättar många människors vardag. Tjänsten är placerad i Hyltebruk med en viss möjlighet till distansarbete. Internationella resor i samband med leverantörsbesök och mässor förekommer.

I denna rekrytering samarbetar Decon med Nilsson & Mossberger. Frågor kring tjänsten besvaras av Carin Mossberger 0701–460 390 och Andreas Nilsson 0701–460 391.

Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons