OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida oio.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-22

Tillsammans med Elof Hansson söker vi nu en speditör för start under våren. Här ges du möjlighet att arbeta i en koordinerande roll i en internationell miljö. Rollen lämpar sig för dig som har utbildning inom logistik, spedition eller liknande samt önskvärt någon form av erfarenhet inom området. Behovet grundar sig i ett föräldravikariat på 10-12 månader.

Om Elof Hansson

Elof Hansson har hela världen som arbetsplats. Koncernen är global med ett brett och mångsidigt erbjudande som omfattar tre affärsområden:

  • Trade – internationell handel med skogsprodukter
  • International – globala projekt för en hållbar framtid
  • Property – investerar i och utvecklar fastigheter i Göteborg

Elof Hansson skapar mervärde för kunder och leverantörer inom områdena finansiering, marknadsföring, frakt och riskhantering genom att vara en kreativ och proaktiv affärspartner. Koncernen har ca 200 anställda runt om i världen, varav ca 100 arbetar på kontoret i Göteborg, och omsätter drygt 8 miljarder SEK.

Läs mer på Elof Hanssons hemsida.

Om tjänsten

Som speditör kommer dina huvudsakliga ansvar vara att:

  • Stötta de olika divisionerna i deras behov av frakt, primärt sjöfrakt
  • Samordna bokningen av transporter med nyckelintressenter både internt och externt
  • Kommunicera med försäljningsavdelningen, kundtjänst, leverantörer av varor (t.ex. pappers- och massa­fabriker), rederier, speditörer, terminaler, åkeriföretag, osv. i syfte att hitta de bästa fraktlösningarna

Arbetet utförs primärt i affärssystemet Navision.

Vi söker dig som
  • Har en eftergymnasial utbildning inom logistik eller spedition
  • Har någon form av erfarenhet inom logistik eller spedition, gärna med inriktning mot sjöfrakt
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har arbetat i en internationell miljö.

För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du behöver vara en flexibel person som drivs av att möta kundernas förväntningar samt erbjuda utmärkt service. Du kommunicerar med tydlighet, professionalism och är lyhörd för andras åsikter och behov. Du är van vid och trivs i en arbetsmiljö med högt tempo, laganda och hög personlig ansvarsnivå. Du besitter en can-do-attityd, är resultatorienterad och en naturlig problemlösare.

Om anställningen

Tjänsten är ett konsultuppdrag via OIO där behovet grundar sig i ett föräldravikariat på 10-12 månader.

  • Omfattning: Heltid, kontorstider
  • Önskat startdatum: Snarast möjligt (under våren)
  • Lön: Fast månadslön
  • Placering: Centrala Göteborg
Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons