OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-22

Vi söker dig som vill anta rollen som erfaren Inköpare och bli en del av ett ambitiöst och professionellt team!

Vilka är vi?

Vi är kanske inte så kända för dig men allt vi gör har en positiv inverkan på ditt liv, din hälsa och på miljön. Vi analyserar maten du äter, luften du andas och medicinerna du behöver - vi jobbar för att du ska känna dig trygg, vi kallar det Testing for Life. Eurofins är en global ledare inom analystjänster med mer än 61 000 medarbetare runtom i världen. Visste du att i Sverige är vi nära 650 medarbetare? Hos oss finns ett 50-tal olika roller, bland annat labbingenjörer, systemutvecklare, miljövetare och kundsupportmedarbetare. Tillsammans jobbar vi utifrån våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism & Hållbarhet.


Vad du kommer att göra hos oss

Du kommer främst att arbeta med två av våra fokusområden, strategiska inköp och kontinuerlig utveckling samt ha ett samordningsansvar för inköpsteamet på totalt tre medarbetare.

När det kommer till strategiska inköpsuppgifter kommer du arbeta proaktivt med att hantera våra nyckelkategorier genom en strategisk inköpsprocess. Ditt arbete kommer att omfattas av intressenthantering, behovsanalys, segmentering, utgiftsanalys, marknadsanalys, skapande av strategier, leverantörspositionering, anbudsgivning, kontraktering och implementering.

I kontinuerliga utvecklingsprojekt kommer du, tillsammans med teamet, att arbeta för att öka vår inköpsmognad på flera sätt. Arbetet kan bestå av processutveckling, processautomation, kvalitetsrutiner, lagerhantering, hantering av masterdata, katalogartiklar, PO-efterlevnad, kommunikation, utbildningar etc.

Arbetet kan ibland även innehålla operativa uppgifter relaterade till vår ”Procure to Pay”-process och stöd till intressenter.

Vad kan vi erbjuda dig?

Hos oss bidrar du till en bättre värld. Det är en meningsfull känsla som skapar motivation och engagemang, det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. Det finns möjlighet att delta i spännande och utmanande projekt som kan leda till att du får utvecklas professionellt i ett globalt nätverk med god tillväxt.

Vi bryr oss om våra medarbetare och vill att du ska må bra på jobbet, därför får du 3 000 kr i friskvårdsbidrag varje år och dessutom får du kaffe, frukt och frukostmacka varje dag. Vi är flexibla för att du ska få ihop livet även utanför jobbet, därför har vi flexibel arbetstid och möjlighet till egna hälsoaktiviteter på arbetstid. Du har möjlighet till föräldralön den dagen du behöver vara föräldraledig. Flyttar du mer än 8 mil, kan du få en skattefri relocation bonus på 15 000 kr. Läs mer om vilka förmåner vi erbjuder på careers.eurofins.com/se.

Vi är stolta över att verka i Lidköping som 2022 och 2023 fick pris för årets superkommun av Dagens Samhälle. Lidköping sticker ut tack vare en god barn- och äldreomsorg, bra ekonomi och arbetsmarknad, samt ett levande kulturliv och fina fritidsmöjligheter. Vill du läsa mer om superkommunen? Besök lidkoping.se.


Vem är du som söker?

Vi utgår från att du känner dig komfortabel med strategiskt inköpsarbete och att du brinner lite extra för utvecklingsfrågor. Du har god kommunikationsförmåga och erfarenhet av hantering av intressenter. Du har förmågan att arbeta initiativtagande på egen hand, men också i samarbete med andra. Vi värdesätter att du har ett positivt förhållningssätt och att du har förmågan att anpassa dig till förändringar även i stunder när det är många bollar i luften. Vidare ska du ha ett lösningsfokuserat arbetssätt samt förmågan att lära dig många nya IT-system.

Goda kunskaper i Office-paketet och i synnerhet Excel är ett krav och du behärskar svenska- och engelska språket mycket väl, både i tal- och skrift.

Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller utbildning inom inköpsområdet ses som meriterande. Har du även i tidigare arbeten haft en samordnande roll eller varit teamledare ses det också som meriterande.


Praktisk information:

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar skickade via brev eller mejl kommer inte tas med i rekryteringsprocessen.

Tjänsten avser tillsvidareanställning, provanställning kommer att tillämpas. Avser heltid- och dagtid. Lön och startdatum enligt överenskommelse. Placeringsort: Lidköping

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Erik Carlström, Finance Director NSC Sweden, [email protected]

För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Damir Sabotic, HR-Generalist, [email protected]

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons