OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-21

För att stärka teamet på Siemens söker vi nu en Business Controller som kommer jobba mot deras service verksamhet. Du kommer att jobba i ett team som består av sju ekonomer och rapporterar till business unit ekonomen för Customer Services inom Digital Industries. I din roll kommer du även ha kontakt med säljare och servicechefer för ditt område. Skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN - Som Business Controller hanterar och kontrollerar du servicekontrakt, serviceorder och reservdelsorder ur ett kommersiellt och finansiellt perspektiv. Detta innefattar upplägg av servicekontrakt, fakturering (kontrakt och serviceorder), följa upp kontrakt och reservdelsorder, att de är korrekta samt ger förväntad vinst. Medverka och kontrollera offerter inkl. genomgång av kontraktuella villkor, kalkyler etc. Du ansvarar även för att gällande regelverk och kommersiella riktlinjer efterföljs inom ditt område. Arbetsuppgifter inom ditt ansvar innefattar bland annat: - Arbete i SAP med upplägg och stängning av servicekontrakt, fakturering, indexberäkningar, förlängningar etc. - Utfallsrapportering, uppföljning och analys av order. - Uppföljning och analys av leverantörsfakturor/kreditar på order. - Balansavstämningar. - SOA kontroller. - Du deltar i bokslutsarbete och ger input till budget och prognos. - I rollen ingår också att stödja teknisk/sälj personal i försäljningsekonomiska frågor (kreditkontroll, lev-bedömningar, betalningsplan, kommersiella och juridiska aspekter). - Du skall också verka för en effektiv kapitalhantering för att nå en bra cashflow. VI SÖKER DIG SOM - För att lyckas i denna roll ser vi att du är civilekonom med minst 2 års arbetslivserfarenhet som businesscontroller - Erfarenhet av att arbeta i MS Office. - Goda kunskaper i Excel. - Goda kunskaper inom svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i SAP. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons