OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-20

Om företaget

LUSINI Scandinavia AB är ett skandinaviskt dotterbolag som tillhör LUSINI-Group, en europeisk koncern som sedan 1987 säljer utrustning till hotell- och restaurangbranschen via e-handel och med hjälp av utesäljare i Europa. Huvudkontoret ligger i södra Tyskland och deras huvudmarknader finns i Frankrike, Schweiz, Österrike, Italien, Belgien, Nederländerna, Kroatien, Spanien, Portugal, Sverige, Norge och Danmark. Från kontoret i Malmö drivs försäljningen, utöver Sverige; i Norge, Danmark och Nederländerna.

Läs gärna mer på: https://www.lusini.com/sv-se/

Om rollen

Brinner du för kundservice och pratar både danska och svenska? Nu kan du få vara med och bidra med nya idéer till hotell- och restaurangvärlden i Skandinavien!

Som kundservicemedarbetare är du en del av det skandinaviska teamet och arbetar främst mot den svenska och danska marknaden. Teamet i Malmö består av 5 kundservicemedarbetare som arbetar mot den svenska, danska, norska och nederländska marknaden. Du rapporterar till Kundservice- och Försäljningschefen i Malmö och kommer hantera kunder inom såväl B2B- som B2C-segmentet. Arbetet innefattar att svara på email, chatt och telefonsamtal från kunder samt utgående samtal i kundvårdande syfte. Lusini är en säljorienterad organisation varför även kundserviceteamet arbetar med rådgivande försäljning mot kunder.

Mer ingående innebär tjänsten:

- Ta emot, behandla och följa upp inkommande ordrar

- Produktrådgivning

- Behandla reklamationer och returer

- Spåra leveranser

- Faktura- och kredithantering

- Försäljningsaktiviteter via kundservice som tex. utskick av kataloger, bonusprogram

- Supportera företagets säljare

Om dig

För att vara framgångsrik i rollen som kundservicemedarbetare hos oss tror vi att du har en bakgrund inom kundservice, alternativt service inom hotell, restaurang, butik eller liknande. Vi söker dig som har kännedom, intresse och engagemang för gastronomi, inredning och e-handel. Du är serviceminded, noggrann och tar ansvar för ditt arbete och trivs bra i grupp med högt i tak. Vi tror att du trivs i en säljorienterad roll där du är mån om att hitta bästa lösningen för Lusinis kunder. Även om du inte är flytande i danska tror vi att du kommer långt på engagemang och att försöka använda danska ord för att göra dig förstådd. Utöver detta krävs:

- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

- Goda kunskaper i danska i både tal och skrift

- Goda kunskaper i officepaketet

- Avslutad gymnasial utbildning

Meriterande:

- Erfarenhet av kundservice, försäljning och administration

- Kunskaper i tyska och norska

Övrig information

Start: Omgående enligt överenskommelse

Plats: Centrala Malmö

Omfattning: 85%-100%

Arbetstider: mån-fre, kontorstider. Möjlighet att arbeta hemifrån 1 dag i veckan eller vid behov

Lön: Enligt överenskommelse

Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.

Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Helena Lork på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundtjänstmedarbetare, kundservicemedarbetare, kundservice, innesälj, försäljning, CSR, danska, norska, svenska, tyska, service, restaurang, gastronomi, rekrytering, Malmö, Lund, Helsingborg, Trelleborg

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons