OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-20

OM OSS Ramudden skapar säkra arbetsplatser längs vägarbeten, byggnationer, anläggningar, järnvägar och andra infrastrukturprojekt. Vi erbjuder anpassade lösningar med omtanke om människors trygghet och arbetsmiljö. Vi tillhandahåller utrustning när och där det behövs, utför tjänster på plats samt utbildar våra kunders medarbetare i säkra arbetsplatser. Vi hjälper också till att säkra publika platser. Vårt syfte är att se till att människor kommer hem oskadda varje dag, oavsett om de jobbar på en arbetsplats eller bara passerar den. Vi finns idag på ett 80-tal platser i Norden och Baltikum med runt 1 000 anställda och omsätter cirka 2,4 miljarder SEK per år. Vi söker nu en Reskontraekonom till vår ekonomiavdelning. Ekonomiavdelningen består av 20 medarbetare och vi stöttar 5 länder (Sverige, Norge, Finland, Danmark och Estland). OM TJÄNSTEN Som Reskontraekonom ansvarar du för både kund- och leverantörsreskontra samt löpande ekonomihantering. Du arbetar också med systemadministration och användarbehörigheter i fakturahanteringssystemet. I arbetet ingår att granska hanteringen av leverantörsfakturor för att se till att processen, systemen och dess användare ständigt förbättras och utvecklas. Du följer upp attester och ansvarar för att bolagens flöden av leverantörsfakturor konteras och hanteras på ett korrekt sätt utifrån de olika ländernas regelverk samt hanterar nya leverantörer. Vidare hanterar du kundreskontra genom fakturering, inbetalningar, påminnelser och inkassohantering. Du stöttar organisationerna genom att ge service och följer upp arbetet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Gävle. Du kommer att ingå i ett team på fem personer men kommer även att arbeta tätt tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen.  OM DIG Vi söker dig som gillar en omväxlande vardag och är flexibel i ditt sätt att arbeta. Du har god företagsekonomisk förståelse samt god systemvana och ett intresse för systemstöd. Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med kund- och leverantörsreskontra är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt behärskar engelska då engelska är vårt koncernspråk. Ramudden är en växande organisation i ständig förändring, vilket är en av våra drivkrafter på ekonomiavdelningen. Vi inspireras av att ständigt förbättra rutiner, arbetssätt och systemstöd.  VÅRA KÄRNVÄRDEN Nära, drivna och omtänksamma Vi jobbar nära våra kunder och är lyhörda för deras behov. Vi är drivna i vårt jobb och hittar nya smarta lösningar som bidrar till vår ledande ställning i branschen. Vi är omtänksamma och personliga i samarbetet med våra kunder. DETTA ERBJUDER VI DIG Som vår nya kollega kan du se fram emot ett framåtblickande företag med stor entreprenörsanda, en stark sammanhållning och en stabil arbetsplats. Vi vet att alla duktiga medarbetare är vår största tillgång. Därför satsar vi extra mycket på kompetensutveckling och fortbildning av alla i personalen. Vi har även en friskvårdssatsning som vi kallar "Passion for health" med fokus på att vi skall må bra i vardagen, stärka sammanhållningen och leva hälsosammare. Som medarbetare på Ramudden kan du ta del av många olika förmåner inom hälsa, friskvård och fritid. Läs mer på https://www.ramudden.se/passionforhealth ÖVRIGT Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons