OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-19

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan! Dessutom erbjuder vi: * Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify * Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal * Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar * Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris * Karriärmöjligheter och kompetensutveckling * Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat Till vårt kontor i Umeå söker vi nu en glad och positiv medarbetare som vill utvecklas tillsammans med oss. Arbetsuppgifter * Du tar emot förfrågningar och bokningar från våra kunder och samarbetspartners, både i Sverige och Europa, via telefon, EDI och mail * Prisräkning och fakturering, kontering av fakturor, uppföljning och kvalitetskontroll * Du arbetar för en hög kvalitet och tar ansvar för att transporterna når slutdestination vid avtalad tidpunkt Din Profil Som person har du en positiv inställning till samarbete, service och kvalitet och du ser dig som en självklar del i en grupp. Du är målinriktad, tar egna initiativ och har god analytisk förmåga med ett granskande och drivande arbetssätt. Vidare är du metodisk, strukturerad, välorganiserad och gillar högt tempo. Arbetet innefattar en hel del problemlösningar vilket gör att det ställs höga krav på att du på ett lugnt och metodiskt sätt servar och löser problem åt våra kunder. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. * Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift. * Du har goda IT kunskaper och vana från arbete med kundkontakter via telefon och mail. * Du har utbildning på lägst gymnasienivå. * Det är en fördel om du har bakgrund från transportbranschen. * Du är nyfiken på att lära nytt och gillar att lösa problem * Du gillar att vara en i teamet, men också att ta egna initiativ och arbeta självständigt * Ibland kräver situationen att man backar upp för kollegor och man får temporärt ta sig an nya arbetsuppgifter, därför är flexibilitet nödvändigt Information och ansökan Din ansökan med CV och personligt brev vill vi ha så snart som möjligt men senast den 31/3-2024.Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning på 6 månader. På grund av våra höga säkerhetsklassningar är bakgrundskontroll en del av urvalsprocessen. För mer information är du välkommen att kontakta chef Business Services Camilla Granberg tel 090-716631 eller via mejl [email protected]. Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons