OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Ditt uppdrag Vi söker två passionerade inköpare som brinner för att skapa affärsframgångar och som vill vara en nyckelspelare i utvecklingen av vår stad. Nacka kommun befinner sig i en intensiv fas av utveckling och expansionsprojekt, särskilt med tanke på den kommande tunnelbanan och stadens snabba utveckling. Nu behöver vi förstärka vårt team med en inköpare med en bred bakgrund som kan upphandla inom flera områden och främst inom tjänster och tekniska konsulter för att ta våra projekt till nästa nivå samt en kategoriansvarig inköpare inom entreprenadområdet. Kommunen arbetar kategoristyrt och strukturerat och har många spännande inköpsprojekt på gång som du kommer vara en del av. Läs gärna mer om enheten och hur vi arbetar https://www.nacka.se/medarbetare/enheter/inkopsenheten/om-enheten/ Båda dessa roller är av stor betydelse för att driva inköpsprocesser och de kommersiella aspekterna av våra affärer i kommunen. Du kommer att samarbeta nära ansvariga chefer, projektledare och andra kollegor inom kommunen. Ditt ansvarsområde omfattar: - Att ta ansvar för hela inköpsprocessen från behovsanalys och marknadsanalys till förfrågningsunderlag, där du är en nyckelspelare i utarbetandet av upphandlingsdokumentation och administrativa föreskrifter. - Att säkerställa leverans- och leverantörsuppföljning i enlighet med förfrågningsunderlaget och avtalsuppföljningen för att garantera att leveranserna sker enligt överenskommelse. - Att aktivt delta i kommunens förbättringsarbete inom inköpsenheten och bidra till att utveckla anläggningsenhetens arbete inom inköpsområdet. Som inköpare blir du en viktig del av vår inköpsenhet, ett positivt och ambitiöst team med högt satta mål. Du kommer att rapportera till kommunens inköpschef.   Är det här du? För att lyckas hos oss är det avgörande att du brinner för rollen som affärspartner och är redo att ta ansvar. Du är självgående och van att arbeta projektinriktat med struktur, även när flera uppgifter samtidigt kräver din uppmärksamhet. Eftersom du kommer att ha många kontakter internt och externt är relationsskapande förmåga, kommunikationsfärdigheter och samarbetsvilja viktiga egenskaper. Flexibilitet och förmågan att ompröva och prioritera arbetsuppgifter när förutsättningarna ändras värdesätts högt.   Erfarenhet Du som söker rollen som Inköpare har - God erfarenhet av omfattande projekt inom flera områden men främst tjänsteområdet. - I rollen är projektledning avgörande då du ansvarar för att upphandlingarna genomförs i enlighet med kategoristrategierna, LOU och överenskommen tidplan. - Meriterande är om du har erfarenhet av kategoristyrt arbete. Du som söker rollen som kategoriansvarig entreprenadinköpare är van vid att självständigt upphandla avancerade anläggningsprojekt och att du har god kunskap i såväl LOU som entreprenadjuridiken och standardavtal. För att lyckas behöver du ha en god förståelse för byggprocessens olika faser så att du säkerställer ett affärsmässigt entreprenadkontrakt. Du har; - Minst 5 års erfarenhet som entreprenadinköpare eller som projektledare med inköpsansvar inom omfattande bygg-, anläggnings- eller fastighetsprojekt. - Relevant eftergymnasial utbildning (t.ex. ingenjör, ekonom, jurist, samhällsvetare) – alternativt mycket lång erfarenhet som upphandlare. - Djup förståelse för offentlig upphandling och praktisk tillämpning av relevant lagstiftning, med förmodligen några års erfarenhet inom offentlig verksamhet och god kännedom om dess strukturer och processer. - Stark kunskap om branschbestämmelser såsom AB04, ABT06, ABK09 och AMA AF, AMA AF Konsult samt AMA anläggning. För båda rollerna är det av stor vikt att du har utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska i både tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.   Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig att få vara med på en spännande resa, där du får möjlighet att arbeta i en bred självständig roll. Rollerna är centrala för verksamheten, med stor frihet under ansvar för avancerade och omfattande upphandlingar. Du kommer dessutom till ett trevligt team av kompetenta, drivna kollegor som sitter i fina, ljusa lokaler i Nacka Stadshus med närhet till kollektivtrafik. I Nacka får du möjlighet att arbeta i en kommun som vill vara bäst i Sverige på att vara kommun, och som har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga. Intresserad? Det här är tillsvidareanställningar på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Sista ansökningsdag är 2024-04-12 så vänta inte med att skicka in din ansökan om du är redo för denna spännande utmaning! För mer information om tjänsterna är du välkommen att kontakta vår Inköpschef Linnéa Brinkälv [email protected] tel. 08-7189160. I rekryteringsprocessen använder vi oss av tester som mäter problemlösningsförmåga och personlighet som en urvalsmetod för att kunna arbeta inkluderande och kompetensbaserat. Om du är en av dom som blir utvald till testning behöver du genomföra dessa tester 15-16 april.    Vi ser fram emot att få din ansökan!   Kontaktuppgifter till våra fackliga ombud hittar du https://www.nacka.se/medarbetare/din-anstallning/samverkan-och-fackliga-fragor/fackforbund/ Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 2
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons