Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-18

Arbetsbeskrivning

Vi på randstad söker nu efter en inköpare tillsammans till vår kund i Stockholm. För att söka tjänsten ser vi gärna att du har en magister- eller kandidatexamen från ett relevant område med minst 5 års erfarenhet av inköp och leverantörsstyrning.


Arbetsplats: Stockholm (Kungsholmen)


Arbetsgivare: Randstad


Arbetstider: 08-17


Som konsult på Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos oss på Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens samt får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden

  • Utveckla lönsamheten och effektiviteten hos den valda leverantörsportföljen och erbjudandet för att möta kundens behov och krav när det gäller pris, kvalitet, tidpunkt och tillförlitlighet av leveranser.
  • Genomför och utveckla överenskomna leverantörsstyrningsprinciper, analysera leverantörsprestanda och hantera en uppdaterad leverantörslista.
  • Genomför förhandlingar med leverantörer för förbättrade kommersiella villkor och processeffektivitet samt hantera kontrakt.
  • Stöd proaktivt kundens effektiva produktportföljshantering.
  • Stöd utvecklingen av bästa praxis för inköpsprocessen (och en smidig och effektiv revideringsprocess i Sverige).
  • Aktivt främja kunds tillvägagångssätt inom konto-/partnerskapsförvaltning för att identifiera lönsamma tillväxtmöjligheter på tvärs av marknaderna.
  • Ansvarig för leverantörsevaluering och kvalitet på masterdata.
  • Tjänsteresor till andra kontor kan förekomma

Kvalifikationer

  • Magister- eller kandidatexamen från ett relevant område med minst 5 års erfarenhet av inköp och leverantörsstyrning.
  • Djup förståelse för direkt/strategisk inköp och bevisad erfarenhet av leverantörsstyrning och förhandlingar, vilket driver effektivitet och besparingar inom inköp.
  • Erfarenhet från detaljhandel, kedjeoperationer och/eller kategorihantering som meriter.
  • Utmärkta förhandlings-, försäljnings- och kommunikationsförmågor. Svenska/Finländska som modersmål och flytande engelska i både skrift och tal.
  • Solid erfarenhet av att driva processer från källa till kontrakt samt leverantörs- och kontraktshantering samt arbetssätt.
  • Projekt- och intressenthanterings- samt teamworksfärdigheter.
  • Flytande i tal och skrift på engelska och svenska


Meriterande:

  • Kunskaper i finska språket
  • Erfarenhet av inköp inom retail

Vi ser gärna att du som person är: hungrig, ambitiös, kan hugga i där det behövs och ej är inrutad i processer.


Erfarenhet

Kontraktsförvaltning
Engelska
Uppköpsprocess
Kommunikation
Förhandlingar

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 11 Dagar - 3 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons