OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-18

Är du en engagerad och serviceinriktad it-supporttekniker? Vi söker nu en ny kollega till teamet! Vi erbjuder en mångsidig arbetsplats där du får möjlighet att lära dig av och utvecklas tillsammans kunniga kollegor. IT-enheten består av 14 anställda och ansvarar för all operativ IT-verksamhet och tillhandahåller tjänster inom förvaltningsledning, drift och support för en kärnverksamhet som innefattar ca 350 personer. Kammarkollegiet har uppdrag inom många olika områden vilket ger en variation av arbetsuppgifter. Supportteamet består av fyra medarbetare, varav en är placerad i Karlstad. Teamet ger first- och second-line-support till IT-arbetsplatser, multifunktionsskrivare och konferensutrustning via fjärrstyrning och on-site. Supporten har också ett nära samarbete med driftgruppen eftersom beröringsytorna är många. Vi arbetar brett inom ansvarsområdet och räds inte att ta tag i nya arbetsuppgifter och uppdrag. Vi hjälper varandra och stämningen är prestigelös. Arbetsbeskrivning I din roll som supporttekniker kommer du vara en nyckelperson för att ge support till myndighetens medarbetare. Vi tar emot och hanterar felanmälningar i ärendehanteringssystemet Easit. Du kommer att ge support både personligen och även telefon, Skype och e-post. Arbetsuppgifterna som supporttekniker består också av installation och felsökning av hård- och mjukvara, hantering av konton i Active Directory och Exchange, administration av mobiltelefonabonnemang samt att genomföra beställningar inom dessa områden enligt verksamhetens behov. Är du vår nya kollega?  Vi söker dig som har: • minst tre års aktuell erfarenhet som IT-supporttekniker eller i motsvarande roll som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. • goda kunskaper om och erfarenhet av felsökning, felavhjälpning och användarstöd i Windows-miljö • mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift • erfarenhet av att ha arbetat i ett ärendehanteringssystem • erfarenhet av kontohantering i Active Directory och Exchange Det är meriterande om du har:  • erfarenhet av Intune • erfarenhet av Configuration Manager • utbildning inom IT som kan vara relevant för tjänsten • erfarenhet av liknande arbete inom offentlig sektor Personliga egenskaper  Vi söker dig som har ett stort engagemang och servicevilja. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Som person är du utåtriktad, stresstålig, pedagogisk och kundfokuserad. Du har god samarbetsförmåga, men trivs även med att lösa problem på egen hand och har förmåga att ta ansvar för en uppgift och driva den tills den är slutförd. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder. Mer information  Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Stockholm. Tillträde snarast (enligt överenskommelse). Ansökan Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 1 april 2024. Kontaktpersoner Kjell Franzén, Enhetschef, telefon 08 700 08 27 Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08 - 700 08 48 Lisa Ericson, ST, telefon 08 – 700 06 40 Övrigt  Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons