OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-18

Vi söker nu en Service Support Team Lead till Klättermusen i Åre.

Din roll hos Klättermusen

Vi söker en motiverad Service Support Team Lead till Klättermusen i Åre som kommer ha en betydande roll för att förbättra den övergripande kundupplevelsen genom att leda ett team av service- och supportspecialister. I rollen som Service Support Team Lead ansvarar du för att driva det dagliga arbetet, sätta och uppnå mål samt genomföra strategier för att förbättra den övergripande verksamheten och kundnöjdheten. Du kommer att vara en del av service-teamet baserat i Åre på Klättermusen och rapportera till chefen för e-handel.

Dina arbetsuppgifter

  • Leda ett team av service-specialister som ansvarar för att etablera och leverera en högklassig kundserviceupplevelse.
  • Daglig styrning och samordning av uppgifter och projekt inom teamet.
  • Implementera företagsstrategier för att förbättra kundupplevelsen och kundnöjdheten.
  • Kontinuerligt arbeta med förbättringar av befintliga processer och procedurer.
  • Sätta tydliga mål och nyckelresultat (OKR:er) för teamet och övervaka samt följa upp dem.
  • Etablera och spåra nyckeltal för prestanda (KPI:er) för att utvärdera och identifiera förbättringsområden.
  • Utveckla och upprätthålla serviceregler och rutiner.
  • Samarbeta med andra avdelningar som e-handel, detaljhandel, försäljning och produktutveckling.
  • Huvudkontakt mot ekonomi gällande betalningsavvikelser och bokföring.
  • Förvalta teamets budget och resurser effektivt.
  • Förstärka relationer med externa kunder för att förbättra varumärkesnärvaro och prestanda.
  • Vara en aktiv ledarroll som äger vår kultur och leder genom Klättermusens värderingar.

Kvalifikationer

  • +4 års erfarenhet av relevant roll som inkluderar teamledning såsom kundservice eller försäljningsledning.
  • Erfarenhet av att leverera högklassig kundupplevelse.
  • Förmåga att arbeta både strategiskt och operationellt.
  • Förmåga att engagera dig med kunder för att öka försäljningen samt varumärkesigenkänning.
  • Bra kunskaper inom MS Excel, kundserviceprogramvara och ERP-system.

Du som person

  • En analyserande och organiserad "doer", du tar egna initiativ och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt på ett effektivt och framgångsrikt sätt.
  • Har stor passion för friluftsaktiviteter och en kundfokuserad mentalitet.

Klättermusen

Since 1975 Klättermusen has been a pioneer in making refined Scandinavian Mountaineering Equipment. The designs combine utility and extreme durability, always with consideration of the environment in mind. Klättermusen supports and inspires outdoor enthusiasts through unforgiving weather conditions and unpredictable terrains. Rigorously tested in real-world conditions, the equipment embodies Klättermusen’s commitment to creating the best and most sustainable equipment available.

Övrig information

Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning, anställningen påbörjas som ett bemanningsuppdrag (6 månaders visstidsanställning) för att övergå i en tillsvidareanställning hos Klättermusen.
Tillträde: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Din ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Gustaf Wrangbäck på [email protected]

I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.

Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.



Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons