OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Deltid
Publicerad 2024-03-18

Som Service Desk Agent hos TietoEvry får du möjligheten att tillhöra ett av nordens största IT-företag. Här kommer du få chansen att utveckla dina IT-kunskaper och arbeta med problemlösning dagligen. Är du studerande och har en fallenhet för god service? Vi söker just nu dig som är student som är målmedveten och älskar att hålla många bollar i luften! OM TJÄNSTEN I service desken hos TietoEvry kommer du få möjligheten att tillämpa din grundkunskaper inom IT och fortsätta utvecklas framåt. Du kommer arbeta självständigt men kommer få stöttning av teamet, för att nå din högsta potential. Vi söker efter en initiativtagande och driven individ som har lätt att bolla både studier och jobb samtidigt. För att trivas i rollen som service desk agent behöver du kunna arbeta i högt tempo och vara stresstålig. Vi har höga krav på att vara tillgänglig minst två heldagar i veckan för denna tjänst. Initialt kommer du att gå bredvid en kollega i 3 dagar för att lära dig grunderna. Därefter kommer du få sitta och bemanna upp två dagar till innan du är på fötterna. Tjänsten påbörjas enligt överenskommelse! Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. VI SÖKER DIG SOM - Studerar minst 50% och har minst 1.5 år kvar av dina studier. Observera att du ej kommer vara aktuell för tjänsten om du ej studerar. - Kan jobba 2 dagar/vecka, främst måndag till onsdag. - Talar och skriver obehindrat på svenska För den här rollen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du är en hjälpsam och glad person, som gillar att lösa problem och har ett tekniskt intresse. Du trivs att ha många bollar i luften och drivs av att lösa kluriga problem. Vi ser gärna en person som kan behålla lugnet i stressiga situationer. Då arbetspass ibland kan uppkomma med kort notis ser vi att du är flexibel och ställer upp när det behövs. Du tar gärna initiativ på egen hand och har möjlighet att jobba två dagar i veckan, gärna fler. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med IT-support eller kundservice. Du har som uppgift att på ett professionellt och pedagogiskt sätt hjälpa kunden med sitt problem, främst via telefon.- Ditt jobb innebär även att du kommer att följa upp ärenden som du tagit dig an för att säkerställa att en lösning uppnås och att kunden får bästa möjliga service.- Du förväntas vara tillgänglig 2 dagar i veckan mellan måndag - fredag. Observera att det första steget i denna rollen innebär kognitiva och personlighetstester som måste slutföras för att komma vidare till första steget. För denna tjänst kommer vi begära ett utdrag ur belastningsregister från dig. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående - Serviceinriktad - Anpassningsbar Övrigt - Start: Omgående - Omfattning: 2 pass/vecka - Placering: Centrala Malmö Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Mer info

Omfattning Deltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons