OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-18

Nu söker vi dig som är en fena på kundbemötande med intresse för logistikinriktade arbetsuppgifter till Petzl. Om du pratar Norska, Danska eller Finska samt Svenska och trivs med en mix av kundbemötande och administrativa arbetsuppgifter kan det vara dig vi söker! Ansök redan idag då vi tillämpar löpande urval. OM TJÄNSTEN Petzl är en ledande aktör inom fallskydd och klätterutrustning och är verksamma i stora delar av världen. Petzl tillverkat utrustning både till sportindustrin och till företag främst inom byggindustrin. De är just nu i en spännande tillväxtfas och har suttit i Kista sedan 2020 där det har sitt nordiska huvudkontor. På kontoret i Kista är de 16 anställda, och har runt 1100 anställda runtom i världen. Som kundtjänstmedarbetare hos Petzl jobbar man i ett team på 3 personer där man representerar alla nordiska språk och bemöter Petzls kunder över hela norden. I rollen som kundtjänstmedarbetare har man breda arbetsuppgifter där man utöver kundbemötande även får ansvara för och sätta sig in i logistikrelaterade uppgifter. Ditt ansvar kommer relatera till allt inom kundens ärende från att en beställning kommer in tills att ordern är levererad och fakturan är betald. Petzl sitter i Kista i nya fräscha lokaler. Detta är ett tidsbegränsat behov på 5 månader, och det finns chans till förlängning. Du erbjuds - En dedikerad konsultchef som hjälper att stötta och vägleda dig i din karriär - En arbetsplats på ett företag som växer och är i framkant inom branschen ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ta emot samtal från kunder och hjälpa dem i deras ärenden * Svara på vanliga frågor gällande pris, leveransinfo och offerter mm. * Administrera reklamationer och betalningspåminnelser samt bevaka leveranser VI SÖKER DIG SOM - Har mycket goda kunskaper i Norska, Danska eller Finska i tal och skrift, då du kommer hantera ärenden för ett av dessa språk. - Har mycket goda kunskaper inom Svenska och Engelska i tal och skrift, då arbetsuppgifter sker på båda språken. - Har tidigare erfarenhet inom kundtjänst och/eller logistik. Det är meriterande om du har - Erfarenhet inom CRM-system så som SAP eller liknande. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsvillig - Strukturerad - Problemlösande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs med om Petzl här.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons