OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Är det dig man ringer vid privata IT-Problem? Är det du som hjälper dina morföräldrar att installera deras nya dator? Just nu söker vi en supportmedarbetare som har ett genuint intresse för teknik och som har en förmåga att förklara detta på ett pedagogiskt sätt till andra medmänniskor! Sök tjänsten och bli en del av Fujitsus 1st Line Support. OM TJÄNSTEN Välkommen till en av världens sju största IT-företag! Fujitsu levererar totala lösningar inom informations- och kommunikationsteknik. Tillsammans med mångfacetterade tjänster tillhandahåller deras omfattande verksamhet utveckling, tillverkning, försäljning och underhåll av banbrytande produkter av hög kvalitet och elektroniska enheter som gör dessa tjänster möjliga. I rollen kommer du att vara en del av ett rutinerat team där det finns det ett stort kunskapsutbyte. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ansvara för telefon- och mailsupport där du besvarar tekniska frågor från Fujitsus kunder * Utföra felsökning * Registrera och administrera ärenden i företagets affärssystem VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad gymnasieutbildning - Har erfarenhet från en roll inom kundservice - Har ett tekniskt intresse och viljan att lära dig mer - Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift då båda språken används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Erfarenhet av något remotesystem eller ärendehanteringssystem - God förståelse för teknisk hårdvara - Arbetat med något av följande system: Windows operativsystem, Office365, Office paketet, Citrix, Active Directory, Network och Exchange För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Serviceinriktad - Problemlösande - Anpassningsbar Övrig information - Start: 13 maj, 6 månaders uppdrag med goda möjligheter till förlängning - Omfattning: Heltid förlagt på 07-22 alla dagar/vecka - Placering: Östersund Vi kommer begära utdrag ur brottsregister och UC på grund av uppdragets kundbas. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons