OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-15

Är du mitt i dina högskolestudier och har ett intresse för samhällsfrågor och medborgarservice? Söker du arbetslivserfarenhet av att arbeta i en kommun? Solna stad söker nu sommarjobbare på heltid till staden kontaktcenter med fortsatta möjlighet att arbeta extra vid behov framöver som timanställd. Om oss Solna stads kontaktcenter är arbetsplatsen för dig som vill vara med och göra skillnad i människors vardag, både för stadens medborgare och för de som arbetar här eller som besöker oss. Hos oss kommer du att arbeta med stimulerande frågor i en av Sveriges snabbast växande kommuner. Kontaktcenter är första vägen in Solna stad. Vi arbetar på uppdrag av stadens förvaltningar och ska avlasta dessa genom att ge svar på de frågor som medborgare och företag har till staden. Vad innebär arbetet? Att ge god service till medborgare och företagare är viktigt för Solna stad. I uppdraget ingår bland annat: - Bemanning av stadens telefoni, svara på frågor och vägleda våra medborgare i telefon. - Svara på frågor och hantera ärenden som inkommer skriftligt. - Ta emot besök, hantera ärenden och svara på frågor i stadshusets reception - Ge god service och bemötande till de som tar kontakt med staden i något ärende. På Kontaktcenter värdesätter vi god serviceanda, engagemang och flexibilitet för att skapa arbetsglädje och nå resultat. Du ska tycka om att arbeta i grupp, ha ett eget driv och vara prestigelös. I rollen krävs en hög nivå av service och lösningsfokusering. Du förväntas att löpande ta del av information och instruktioner både muntligt och skriftligt, för att kunna svara rätt på frågor och vägleda våra medborgare rätt. Du kommer självständigt att arbeta i många olika verksamhetssystem.  Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad och skapar förtroende i ditt arbete samt gillar att arbeta med människor. Du ska tycka om att arbeta i grupp, ha ett eget driv och vara prestigelös. För att lyckas i rollen är allmänbildning och ett stort intresse för problemlösning viktigt. Du är en ambassadör för Solna med en förmåga att bearbeta och hantera mycket information. Du är påläst och uppdaterad på senaste informationen som du på ett enkelt sätt sammanfattar för att vägleda våra medborgare som söker kontakt, oavsett om det är på svenska eller engelska. Fler språkkunskaper är meriterande. Du kommer dagligen ställas inför nya frågor, möten och utmaningar som ställer krav på lyhördhet och ett relationsskapande arbetssätt. Du är initiativrik, nyfiken, lösningsorienterad samt har ett gott omdöme och en positiv inställning. Du är noggrann med att informationen du ger är korrekt samt arbetar strukturerat och med tydliga rutiner.  Vi ser gärna att: - Du läser en relevant högskoleutbildning. - Erfarenhet av att ha jobbat i kommun eller kundtjänst via telefon är mycket meriterande. - Det är också meriterande med erfarenhet av serviceyrken eller liknande arbetsuppgifter. - Du är trygg med att använda flera olika kommunikationskanaler såsom telefon, personligt möte och e-post. - Du har god datorvana och rör dig lätt mellan olika IT-system. - Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Fler språkkunskaper är meriterande. I denna roll kommer du dagligen ställas inför flertalet frågor och funderingar vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken, lösningsorienterad samt har ett gott omdöme och en positiv inställning. Du kommer främst arbeta i kontaktcenters telefoni. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna i den här rekryteringen. Vårt erbjudande Vi erbjuder en gedigen möjlighet till arbetslivserfarenhet och insikt om hur en kommun fungerar genom ett sommarjobb på heltid vecka 26-32. Du ska kunna arbeta heltid samtliga veckor, möjlighet till heltid fler veckor kan finnas. Vid rätt person erbjuder vi fortsatt timanställning och extraarbete vid behov under hösten. På kontaktcenter arbetar 12 kunniga och serviceinriktade medarbetare som stöttar och hjälper varandra i alla frågor. Kontaktcenter behöver liksom Solna stad ständigt utvecklas för att möta invånarnas och företagarnas behov och förväntningar. Här får du möjlighet att bidra till den utvecklingen med ditt driv och engagemang. Mer information och ansökan Du ansöker med CV men det personliga brevet ersätts genom att du besvara de frågor som ställs i samband med din ansökan. Ansök senast den 7 april 2024. Dina skriftliga svar på frågorna är ditt personliga brev och ska tydligt ge en bild om vem du är och din erfarenhet. Dina svar och ditt CV kommer att beaktas som ett skrivprov samt utgöra urvalet för nästa steg i processen. Urvalsarbetet kommer att påbörjas efter sista ansökningsdag. Rekryteringsprocessen kommer att bestå utav screeningstester, telefonintervju med rekryterare samt intervju med rekryterande chef och referenstagning. I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 11 Dagar - 3 Månader
Antal platser 2
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons