OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-15

Är du nyfiken på arbete inom en verksamhet som ansvarar för strategiska inköp inom offentlig sektor? Då finns nu möjligheten att arbeta hos oss som inköpsassistent. I rollen som inköpsassistent kommer du att arbeta operativt med bland annat inköp av oavtalade artiklar, avtalsförlängningar, prisfiler och artikelspecifikationer i excelformat. En viktig del i ditt arbete är kontakten med både beställare inom regionen och med leverantörer externt. Du kommer att arbeta i nära samarbete med kollegorna i inköpsgruppen, enhetens upphandlare och materialkonsulenter samt centrallagrets administration.  Om dig Du har en avslutad gymnasieutbildning och gärna en eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp/logistik eller erfarenhet av den här typen av arbetsuppgifter. Du har god datorvana och erfarenhet att arbeta i olika IT-system. Du behärskar Office-paketet, framför allt Excel. För att trivas i den här rollen behöver man vara initiativtagande och serviceinriktad. Vi söker därför dig som tycker om att möta människor och har ett professionellt förhållningssätt, där du är lyhörd och smidig i ditt bemötande. I ditt arbete är du självgående, flexibel och strukturerad och du har en vilja att precis som vi, bidra till den positiva stämningen på vår enhet. Din framtida arbetsplats På Upphandlingsenheten är vi idag 25 medarbetare och merparten av oss är placerade i Kalmar. Vi genomför länsövergripande upphandlingar för hela regionen och stöttar alla våra verksamheter i avtals- och upphandlingsfrågor. Vi följer aktivt upp avtal och har ett särskilt ansvar för att regionens verksamheter tillämpar upphandlade avtal. Vi är en modern arbetsplats där vi arbetar utifrån vår värdegrund om ett öppet, engagerat och kunnigt ledar- och medarbetarskap. Arbetsglädjen står i fokus och vi arbetar för att varje dag bli lite bättre! Vi är en del av Regionservice, som är 500 medarbetare med specialkompetens inom flera olika yrkesområden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för Region Kalmar läns verksamheter. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons