OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-15

Borlänge kommun är en framtidsinriktad kommun. Här finns visioner om framtiden och mycket är på gång. Kommunen är Borlänges största arbetsgivare med verksamheter inom många viktiga områden. Våra anställda möter Borlängeborna i livets alla skeden. Att jobba hos oss är att spela en viktig roll i Borlänges utveckling. På ekonomikontoret i Borlänge kommun arbetar idag cirka 40 medarbetare. Centralt stöd är en enhet på det centralt placerade ekonomikontoret och består av 12 medarbetare och en chef. En av våra medarbetare har fått ett annat arbete inom organisationen och vi söker nu dig som vill axla ett spännande uppdrag som ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra. Vill du vara med på en spännande och utmanande resa mot framtidens Borlänge? Då är det dig vi söker! Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Som ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra arbetar du med att stödja samtliga verksamheter inom kommunen genom att se till att fakturor hamnar rätt. Tjänsten innebär även kontakter med externa företag. Du kommer att ingå i ett team där medarbetarna stöttar varandra vilket medför att du kommer att ha vissa uppgifter inom kundreskontra och inbetalningar. För att lyckas i uppdraget krävs god pedagogisk förmåga och att du kan uttrycka dig enkelt och tydligt i såväl tal som skrift. Då vi arbetar med både digitala och fysiska möten finns möjlighet till distansarbete en del av tiden. Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig t o m augusti 2025. Är du rätt person för uppdraget finns goda möjligheter till förlängning. KVALIFIKATIONER Du som söker ska ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig utan problem i både tal och skrift, bra kunskaper i engelska är meriterande. Det är meriterande om du har erfarenhet av leverantörsreskontra och/eller kundreskontra med tillhörande arbetsuppgifter såsom fakturering, avstämningar av konton samt löpande bokföring. Övriga önskvärda meriter är erfarenhet från kommunal verksamhet alternativt annan större organisation med stora transaktionsflöden, systemvana samt erfarenhet av officepaketet (främst excel och word). Har du grundläggande redovisningskunskaper är detta ett plus. Framförallt söker vi dig som är serviceinriktad, noggrann och har en hög arbetsmoral. Du är initiativtagande och inte rädd för att ta dig an nya utmaningar. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT! Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons