OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Vi har idag drygt 1 000 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 155 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 1,2 miljoner medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY. Nyfiken på sambandet mellan arbetsliv och hälsa? Vill du ha möjligheten att jobba med hälsa genom såväl förebyggande som efterhjälpande insatser? Lockas du av att få stötta både chefer och medarbetare? Då ska du söka till oss på Feelgood! Vår vision är Sveriges friskaste kunder. Vi arbetar i team gentemot våra olika kundföretag och levererar tjänster inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling, rehabilitering och sjukvård. Positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat är våra ledord kännetecknar vår kultur och arbetsgemenskap. På Feelgood får du kliva in i en framtidsbransch där din kompetens är efterfrågad. Du får vara med och arbeta för ett hållbart privatliv och arbetsliv med arbetsplatsen som arena. Det blir allt viktigare för arbetsgivare att jobba med hälso- och arbetsmiljöfrågor på så väl individ, grupp och organisationsnivå där arbetet med förebyggande hälsoarbete blir allt mer aktuell och nödvändig. Vi finns för arbetsgivaren som en oberoende expertresurs och stöttar våra kunder i arbetsmiljö- och hälsofrågor. Arbetet görs i nära samarbete med kund men också i samarbete med övriga kompetenser som läkare, fysioterapeuter, sjuksköterskor, psykologer och beteendevetare på enheten. Feelgood växer i Västerås och vi behöver därför förstärka vårt team med en rehabkoordinator/case manager. Vår vision är Sveriges friskaste kunder. På vår enhet i Västerås finns idag ca 10 medarbetare som arbetar i team mot våra kundföretag och levererar tjänster inom arbetsmiljö, rehabilitering och hälsoutveckling. Positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat kännetecknar vår kultur och arbetsgemenskap. Arbetet som rehabkoordinator/case manager/företagssköterska Som Case Manager koordinerar du rehabiliteringsinsatser utifrån våra kunders rehabiliteringsstrategier. Genom olika bedömningsverktyg arbetar du med att tidigt fånga upp risker och ohälsa i arbetet, stötta chef och HR samt ge förslag på åtgärder i rehabiliteringsfrågor. Du stöttar chefer i deras roll kopplat till personalvård, rehabiliteringsansvar och systematiskt arbetsmiljöarbete. Du har en tät dialog med kunden vilket skapar möjlighet till tidiga insatser i syfte att främja hälsa i arbetslivet. Du har ett nära tvärfunktionellt samarbete med övriga kollegor i teamet. Eftersom vi är en grupp kollegor finns det även möjlighet att fördjupa sitt arbete mot ett eller flera andra områden, så som arbete med till exempel hälsoundersökningar, vaccinationer, utbildningar eller mottagningsarbete. Erfarenhet och utbildning Vi söker dig med erfarenhet och intresse av arbetslivsinriktad rehabilitering. Kunskap inom företagshälsovård värderas högt, likaså erfarenhet inom försäljning eller arbete med kundrelationer. Vi ser gärna att du är legitimerad sjuksköterska/företagssköterska. Om inte, så har du annan erfarenhet av att arbeta med rehabilitering. Du är förtrogen med försäkringsmedicin, kanske arbetar du på försäkringskassan med rehabiliteringsärenden. Personliga egenskaper Du är kundorienterad och affärsmässig. Du trivs med att arbeta i grupp och ser värdet i att använda teamets kompetens för att möta kundens behov. Du har mycket god kommunikationsförmåga och är flytande i tal och skrift. Aktuell tjänst: Tjänsten som är aktuell är en tillsvidareanställning till våra verksamheter i Västerås, Arboga och Köping. Omfattning och anställningsform: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid/deltid (på dagtid) och vi tillämpar 6 månaders provanställning Vi finns där våra kunder finns – därför arbetar du på vår enhet i Västerås, ute hos våra kunder och på andra enheter. Därför behöver du körkort och egen bil. Har du frågor? Kontakta: Konsultchef, Sofia Bergman [email protected] 073-0663109 Sista ansökningsdatum: 2024-04-13, urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan! Samtal från annonsförsäljare och rekryteringsföretag undanbedes.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons