OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-14

Collectum är en valcentral för tjänstepensionen ITP och fungerar som en länk mellan de privatanställda tjänstemännen, arbetsgivarna och försäkringsbolagen. Vi har inget eget vinstintresse utan jobbar på uppdrag av arbetsmarknadsparterna Svenskt Näringsliv och PTK. Vi är stolta över vårt uppdrag och att vi är en viktig aktör i det svenska pensionssystemet. Nu söker vi ett flertal handläggare till vår Kundserviceenhet. Vill du bli en del av en organisation där du får jobba med service på riktigt, bli expert inom tjänstepensionen ITP och skapa stort värde för våra kunder varje dag? Välkommen till Collectum! OM ENHETEN OCH TJÄNSTEN Vår kundserviceenhet består idag av ca. 35 personer som är uppdelade i tre olika grupper, Avtalsgruppen, Grunduppgifter och Kundkontakter. Enheten består av en mix av personer med olika åldrar och bakgrund. Det är ett härligt gäng med hög servicekänsla och mycket skratt! I rollen som handläggare har du kontakt med våra kunder, antingen via telefon eller mejl. I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågor och administrera ärenden från företag och anställda gällande ITP-pensioner. Ärenden kan variera i komplexitet och innefatta allt från enklare frågor till specifika mer komplexa ärenden. Exempel på ärenden som Collectums handläggare hanterar är till exempel: - Nyteckningar, ändringar eller avslut av arbetsgivarnas pensioneringsavtal. - Administration av de grunduppgifter som Collectum behöver från arbetsgivarna och de anställda så som tex lön, engångspremier, val och kapitalflytt. Rollen innefattar ett nära samarbete med kollegor men du förväntas också ta egna initiativ och jobba självständigt. Vi jobbar med en aktiv feedbackkultur som innebär att vi ständigt söker förbättringar och tar ansvar för såväl det egna lärandet som att dela med sig av kunskaper och insikter till varandra. MER OM DIG OCH VAD VI SÖKER Vi tror att du har erfarenhet från ett serviceyrke samt vana vid att arbeta med telefon som verktyg. Du har en gymnasieutbildning eller motsvarande, och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, och kan använda språket i så väl tal som skrift Har du branscherfarenhet inom ITP, försäkring och/eller pensionsadministration är det meriterande, men inte ett krav. För att trivas hos oss på Collectum delar du våra värdeord – engagemang, ansvar och samarbete. Du har en god kommunikationsförmåga och håller en hög servicenivå i kontakt med våra kunder. Du beskrivs som en prestigelös kollega som samarbetar för att gruppen ska lyckas tillsammans, du är peppande och positiv även i tuffa situationer. Du har ett stort eget driv, du motiveras av att arbeta mot mål och du jobbar uthålligt för att nå dem. ÖVRIGT Sista ansökningsdag är den 28 mars 2024. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten är en tillsvidareanställning, med start så snart som möjligt. Vid frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Blom, HR-Specialist, på [email protected] Facklig representant för FORENA är Tomas Carlsson, 08-508 982 06 och facklig representant för SACO är Anders Jonasson, 08-508 981 67 Vi är en liten organisation med ca 140 anställda, vilket innebär korta beslutsvägar men ställer krav på personligt ledarskap och samarbete. Vår arbetsplats präglas av engagemang och utrymme för eget ansvar där Collectums way of working visar vägen. Vi är stolta över vårt uppdrag och att vi är en viktig aktör i det svenska pensionssystemet. Collectum fungerar som en länk mellan de privatanställda tjänstemännen, arbetsgivarna och försäkringsbolagen som förvaltar ITP. Vi har inget eget vinstintresse utan jobbar på uppdrag av arbetsmarknadsparterna Svenskt Näringsliv och PTK.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 4
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons