OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-13

Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö och Kristianstad. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 350 miljoner 2023 med fler än 1000 anställda. Vad kommer du att göra om dagarna: Med kunden i centrum är det viktigt att leveranserna sker i rätt tid och med rätt kvalitet och här kommer du som Logistikplanerare in som en mycket viktig del. Du sitter som länken mellan kund och terminalernas utleveranser, en uppgift som du utför i tätt samarbete med såväl dina kollegor inom planeringsfunktionenen som kollegor ute på våra terminaler. Arbetet består av löpande kundkontakter och planering av kunders beställningar. Du styr och planerar kunders leveranser och utifrån inkommande kundgods optimerar och planerar du våra utleveranser från terminalerna. Administrativa uppgifter så som avvikelsehantering, dokumentation och rapportering kring leveranser och gods förekommer också. Du kommer också att få planera och kalkylera på olika projektförfrågningar. Profil & bakgrund För att vara framgångsrik i rollen så tror vi att du har någon form av högskole- eller yrkesutbildning inom logistik alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är en fördel om du har arbetat med planering och logistik under några års tid. Självklart brinner du för logistik och planering, kanske har du även ett extra intresse för shipping? Utifrån arbetets upplägg så behöver du vara en van datoranvändare och ha vana att arbeta i olika system. Har du erfarenhet av att jobba med förbättringar och känner till lean production så är det ett plus. Som person är du en noggrann och ansvarsfull lagspelare som tycker om att jobba mot gemensamma mål med kundensbehov i fokus. l. Du har ett flexibelt förhållningssätt, en hög känsla för service, är lyhörd och kommunikativ. Vi är nyfikna och lär oss gärna nytt så var inte rädd för att utmana. Processen: Som sökande till Göteborgs hamn kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster. Som ett sista steg innan anställning kommer du även att behöva genomgå ett drogtest. Krav: - Flytande kunskap i Engelska samt svenska i både tal och skrift - God datorvana - Körkort B - Du har någon form utan logistikutbildning Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt - Start: Maj månad - Arbetstider: 07:00-16:00 - Anställningsomfattning: Heltid/ Vikariat med chans till förlängning - Månadslön: enligt överenskommelse - Kollektivavtal: Tjänstemannaavtalet för Transportföretagen Varmt välkommen med din ansökan! Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men för frågor kring tjänsten, kontakta ansvarig Victoria Paulus, [email protected] Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons