OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-13

Arbetsuppgifter Nu söker vi inom affärsområde Liv en Business Controller / Affärscontroller att täcka upp i samband med en stundande föräldraledighet hos vår försäkringskund i Stockholm. Som Business Controller / Affärscontroller arbetar du i huvudsak med att utveckla, följa upp och styra affärsverksamheten. I din vardag följer och analyserar du intäkter, kostnader, resultat samt affärsplanens mål och mätetal. Utöver det arbetar du med olika typer affärsanalyser och uppdrag ofta på uppdrag av affärschef eller dotterbolags VD. Du bidrar även till att etablera, bibehålla och utveckla en god kultur för arbetet med ekonomisk planering, uppföljning och analys. Affärsområde Liv har ansvaret för vår kunds affär som avser pension, långsiktigt sparande och livförsäkring. Affärsområdet utvecklar och förvaltar erbjudanden som möter kollektivavtalsparters, privat- och företagskunders samt fackliga samarbetspartners behov av liv- och personriskförsäkring, pension och annat långsiktigt sparande. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att: - Arbeta med planeringsprocesser så som budget och prognos samt bokslut. - Följa upp, analysera och utvärdera bestånd, försäljning och kostnadsallokering. - Ta fram statistik och löpande rapportering. - Medverka vid utveckling av modeller för att följa lönsamhet. - Medverka vid framtagning av affärsplaner och finansiella planer. - Delta i verksamhets- och utvecklingsprojekt. - Ta fram och delta i granskning av business case. - Samverka med och stödja affärschefer, andra controllers, erbjudandeansvariga och andra uppdragsgivare inom affären. - Ta fram och presentera beslutsunderlag för beslutsfattare/ledning. Som affärscontroller ingår du i avdelningen Affärscontroller. De är en grupp med fem erfarna controllers som arbetar nära ledningen och andra intressenter. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är ett av de största försäkringsbolagen i Sverige. De erbjuder bland annat sak-, person- och pensionsförsäkringar. Huvudkontoret finns i Stockholm Kvalifikationer - Du har en akademisk utbildning med inriktning ekonomi eller liknande. - Du har god kunskap och erfarenhet av ekonomiska samband och processer till följd av flera års erfarenhet av arbete med business controlling och affärsanalys. - Meriterande: Erfarenhet av arbete i försäkringsbolag och kännedom om sparande och riskförsäkring. - Meriterande: Erfarenhet från att ha arbetet med att designa modeller exempelvis affärsmodeller, strategier, lönsamhetsmodeller, aktuariella modeller eller liknande. Personliga egenskaper Som person har du hög integritet och analytisk förmåga. Du trivs med många kontaktytor och kan se på utmaningar och möjligheter utifrån flera perspektiv. Arbetet är periodvis intensivt och för att lyckas krävs det att du är stabil och handlingskraftig samt angriper ditt arbete på ett strategiskt och strukturerat sätt. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas pågå i ca 1 år med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons