OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-12

Hållbar textilservice för kunder med höga krav på service, kvalitet och hygien. Med Textilia blir våra kunders vardag enklare. Vi ser till att de alltid har rena och hela textilier av hög kvalitet – på rätt ställe, i rätt mängd, i rätt tid. Men vi nöjer oss inte där. Genom engagemang, transparens och innovation strävar vi alltid efter att hitta den allra bästa lösningen för varje enskild kund. Framför allt strävar vi efter att tillsammans med våra kunder hitta de mest hållbara lösningarna. Vi kan inte längre kompromissa med klimatet – att skapa en renare morgondag är vår mission och vårt allra viktigaste uppdrag. Idag är vi 750 medarbetare runt om i Sverige. Textilia är dessutom en del av den danska koncernen, så totalt sysselsätter vi närmare 2200 personer. Tack vare vår gemensamma värdegrund utvecklas vi tillsammans och strävar alla mot samma mål. Vi vill att våra medarbetare ska känna sig stolta över att arbeta på Textilia. Därför är engagemang, nytänkande, och affärsfokus ord som är otroligt viktiga för oss, både som leverantör och som arbetsgivare. Om tjänsten Som medarbetare i kundvårdsteamet är du en del av ett team på fem personer. Dina dagar kommer att bestå av ett högt tempo där den starka teamkänslan och tydliga kommunikationen inom gruppen är avgörande för att nå uppsatta mål. I din roll kommer du att arbeta operativt med att förbättra och säkerställa processen. Du kommer exempelvis att svara i telefon, mejl, beställportal och genomföra manuella debiteringar samt andra administrativt verksamhetsnära uppgifter. Kundtjänstavdelningen fungerar även som ett stöd mot kundvårdare och kundansvariga. Som ny kollega i kundvårdsteamet kommer din första tid att vägledas av din närmaste chef, och du kommer att arbeta bredvid övriga kollegor för att skapa rätt förutsättningar och introduceras i verksamheten. Dina arbetsuppgifter - Arbeta i företagets affärssystem och CRM-system med löpande uppgiftshantering - Ta fram olika former av månadsstatistik till övrig organisation och till kunder - Avlasta kundvårdare i vissa frågor kring avtal, fakturering och leverans - Ge råd om våra tjänster och lösningar till kunden - Tillsammans med kollegorna i kundvårdsteamet ansvara för vissa av Textilias kunder - Svara i telefon/mejl och koordinera med övriga funktioner för att hjälpa kunden på bästa sätt Vi söker dig som - Har god kunskap i Office 365 då stor del av dina arbetsuppgifter utförs i Excel - Talar och skriver obehindrad svenska och engelska, då dessa språk förekommer i den dagliga kommunikationen med kunder. Vi ser gärna att du - Är utåtriktad, välkomnande och positiv - Är välformulerad och bra på att kommunicera - Kan bekanta dig med den enskilda kundens behov - Kan hantera många bollar samtidigt utan att tappa fokus - Har en god överblick och är vass på att prioritera - Har tålamod och är bra på att lyssna - Är ”serviceminded” och lösningsorienterad - Tar ansvar för dina uppgifter och din kund - Har en känsla för IT och vill utvecklas och lära dig nya saker Vi ser att du värdesätter samarbete och drivs av teamkänslan då gruppens uppgift är att gemensamt utveckla processer. Vi tror att du är strukturerad i ditt arbetssätt och är van att planera ditt eget arbete, likväl som du motiveras av ett eget ansvar VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons