OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-12

Gör skillnad. Varje dag. Skånetrafikens vision är att kunna erbjuda världens bästa resa och därigenom vara det självklara valet för skåningar att resa. Genom att resa med Skånetrafiken bidrar du till ett hållbart samhälle och till att Skåne blir en innovativ och attraktiv region att bo, verka och leva i. För oss handlar kollektivtrafik om så mycket mer än resor. Tillsammans med våra resenärer binder vi samman människor och platser varje dag. Vi bidrar till en välfungerande infrastruktur som möjliggör utvecklingen av städer och regioner där människor kan bo och leva med hög livskvalitet. Vi hjälper till att skapa en attraktiv och konkurrenskraftig arbetsmarknad och en vardag där människor får mer tid över till familj, vänner och intressen. Vi möjliggör en tillgänglig, varm och välkomnande plats att leva på och bidrar till att den finns kvar, även imorgon. På vår kundservice i Kristianstad arbetar för närvarande åtta kundservicemedarbetare med att ge service till våra kunder över disk samt via telefon, chatt och sociala medier. ARBETSUPPGIFTER I tjänsten som enhetschef driver och arbetar du nära den dagliga verksamheten samt arbetar med att utveckla verksamhet och medarbetare. Därtill har du tätt samarbete med övriga enhetschefer inom Avdelningen för kundservice och trafikinformation, för att tillsammans skapa en kundservice i världsklass. Förutom att leda verksamheten operativt arbetar du med uppföljning av verksamhetens mål samt att stötta medarbetarna och arbeta för ett aktivt medarbetarskap där personalen är engagerad och uppmuntras att ta ansvar. Du kommer ingå i ett större team med chefer i Avdelningens ledningsgrupp, tillsammans med såväl chefer för kundservice som trafikinformation. Vi läger stor vikt vid samarbetet i chefsarbetslaget så det är viktigt att du är en van lagspelare och är med och bildar ett starkt team. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller annan form av utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Goda språkkunskaper i svenska såväl i tal som skrift är ett krav för tjänsten. För att lyckas i rollen ser vi att du har någon form av tidigare ledarskapserfarenhet där det är meriterande om du har erfarenhet från en ledande befattning. Därtill ser vi det som meriterande om du har erfarenhet av att leda kundnära verksamhet och/eller utbildning i organisation och ledarskap. Som person har du en god självkännedom samt en tydlig kommunikation som speglas i ditt ödmjuka sätt att leda. Du arbetar aktivt med att utveckla både dig själv, medarbetare och verksamhet. Därtill coachar dina medarbetare för att nå deras fulla potential samt ser möjligheter, både för medarbetare och för verksamhet. Ditt ledarskap präglas av trygghet, självreflektion och vilja att leda personlig omtanke och utveckling. Du arbetar för att leda och utveckla värdeskapande processer och rutiner samt förstår vikten av att skapa ett bra och utvecklande arbetsklimat genom engagemang, arbetsglädje och samarbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Låter detta som ett ledaruppdrag du är redo att axla? Varmt välkommen med din ansökan redan idag

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons