OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida adecco.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-12

NKT i Karlskrona söker nu en IT-supportekniker som ska vara med och utveckla deras IT-team. Är du en teknikentusiast som brinner för att hjälpa andra och lösa tekniska utmaningar? Har du en förmåga att kommunicera teknisk information på ett enkelt och förståeligt sätt? Då kan detta vara något för dig! Om tjänsten Detta är en direktrekrytering där anställning sker av NKT. Som en viktig medlem i NKTs team kommer du bland annat att arbeta med att spåra och lösa incidenter, hantera och implementera/underhålla standardhårdvara för IT och programvara samt koordinering av regelbundna utbyten av hårdvara. Du kommer också att vara delaktig i att stödja och upprätthålla IT-standarder för både hårdvara och mjukvara. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Agera support till samtliga affärsområden • Se till att incidenter hanteras i ServiceDesk PLUS och att de löses och stängs inom utsatt tid. • Hantera drift och underhåll av hårdvara • Agera stöd för att upprätthålla standarden för hård- och mjukvara • Hantera förfrågningar angående ny IT-utrustning • Leda och bidra i våra IT-projekt • Ansvarig för att leverera support för mjukvaruapplikationer. • Vägledning genom installationsprocesser och konfigurering av applikationer • Undersöka komplexa tekniska frågor som kräver en djupare teknisk förståelse Om dig Vi söker dig som har erfarenhet inom relevant område med en stark teknisk bakgrund. Du har förmågan att förstå tekniska koncept och kan kommunicera teknisk information på ett klart och effektivt sätt. Du arbetar strukturerat och har en god analytisk förmåga. Utöver detta är du en teamspelare med vass kommunikationsförmåga. Vi söker dig som: • Har en eftergymnasieutbildning inom relevant område • Har goda kunskaper i Windows, Office 365 och Cisco products • Talar flytande svenska och engelska • Har en mycket god tekniks förståelse • God problemlösningsförmåga och kreativt tänkande • God kommunikationsförmåga där du kan omvandla tekniska begrepp till begripliga uttryck. Meriterande: Några års erfarenhet av en liknande roll ITIL och Microsoft certifikat Tidigare erfarenhet av IT-säkerhet och IP network Om Adecco Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben. Om ansökan När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Kontaktuppgifter Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sebastian Baard via [email protected] Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via [email protected]. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan! Välkommen med din intresseanmälan! Sökord: Teknik, support, Adecco, Karlskrona

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons