OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-12

Är du passionerad över att leverera kvalitetsservice och har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter? Då kan du vara den vi letar efter till vårt team som Handläggare för enheten Samhällsbetalda resor! Vilka är vi? Samhällsbyggnadskontoret skapar värde för alla som bor och verkar i Norrköping. Hos oss samlas hela samhällsbyggnadsprocessen och varje kompetens är viktig för att vi ska nå våra mål. Här har du möjlighet att utvecklas och samtidigt bidra till att Norrköping växer på ett hållbart sätt. Tillsammans löser vi kluriga utmaningar genom att vara innovativa och modiga. Vill du vara med? Läs mer om samhällsbyggnadskontoret och vårt erbjudande: Samhällsbyggnad Enheten för samhällsbetalda resor på Samhällsbyggnadskontoret är en viktig del av Norrköpings kommun, där vi arbetar med att säkerställa tillgängliga och smidiga resor för medborgare. Vi är en tight enhet bestående av 13 engagerade individer, inklusive två gruppledare och vår enhetschef. Hos oss betonas samarbete, samtidigt som varje individ har möjlighet att påverka och bidra till verksamhetens utveckling. Dina Arbetsuppgifter Som handläggare inom enheten för samhällsbetalda resor på Samhällsbyggnadskontoret kommer du att vara den första kontaktvägen in för medborgare som kontaktar oss och din uppgift är att ge bästa service till dem efter deras behov. Du kommer också att vara ansvarig för Infracontrol, vilket innebär att du är den personen som tar emot och hanterar ärenden, eller ser till att de vidarebefordras till rätt kollega för hantering.  Du är ansvarig för enhetens arkiv och sköter ordning, arkivering och gallring av handlingar enligt vår informationshanteringsplan. Ditt uppdrag är att tillsammans med vår andra handläggare samarbeta och serva våra kommunmedborgare i frågor som rör färdtjänst, parkeringstillstånd för rörelsehindrade, riksfärdtjänst och skolskjuts. I färdtjänsten är det framför allt äldre medborgare som ringer och kontaktar oss för frågor gällande ansökningar, handläggningen och beslut. I ditt uppdrag ingår det att göra enklare justeringar i myndighetsbesluten efter medborgares ändrade behov. När det gäller skolskjutsen, där den främsta kontakten sker med vårdnadshavare, skolor, Östgötatrafiken och bussbolag, är ditt arbete avgörande för att se till att allt fungerar smidigt, särskilt med hanteringen av till exempel busskort och registervård. I din tjänst kommer du inte bara att utföra dagliga uppgifter utan också bidra till enhetens utveckling och förbättringar. Det finns kontinuerliga möjligheter till utveckling och förbättring inom enheten, genom till exempel möjligheten att vara med och forma sin egen roll utifrån verksamhetens behov och utveckling, vilket gör din roll dynamisk och givande. Vem är du? Vi söker dig med eftergymnasial utbildning med inriktning mot relevant område alternativt motsvarande erfarenhet. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och värdesätter erfarenhet av självständig planering av uppgifter och kunskap om kommunala processer. Det är även fördelaktigt om du har goda kunskaper i Excel. Vi ser att du tar ansvar för dina uppgifter och självständigt strukturerar ditt angreppssätt och driver dina egna processer. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Din förmåga att snabbt anpassa dig till nya arbetsuppgifter och ditt starka engagemang för att leverera högkvalitativ service till medborgarna är av stor betydelse för din framgång i rollen. Utöver detta förväntas du vara kommunikativ och ha förmågan att hantera olika samtal, ibland med medborgare i en svår livssituation, på ett professionellt sätt. Som person bör du vara flexibel och trivas med att arbeta i en dynamisk miljö där du får möjlighet att bidra till enhetens utveckling. Vår enhet erbjuder en stimulerande och varierad arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt, samt ett nära samarbete med kollegor och möjlighet att påverka verksamhetens utveckling. Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Till viss del, i samråd med chef Sista ansökningsdatum: 1 april   Kontakt: Enhetschef Hanna Andersson på 011-15 7928, [email protected] eller rekryteringsspecialist Robert Brandt på 011-15 16 21, [email protected]   KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons