OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
Sparbanken Eken är inte en vanlig bank. Vi är kundnära och enkla att ha att göra med. Vi är en lokal bank som finns nära våra kunder genom livets alla faser. Att vi är lokalt ägda och gillar att ge tillbaka till närsamhället skapar stolthet, både hos våra medarbetare och kunder.
Om tjänsten
I tjänsten, som tillhör vårt kundcenter servar vi alla bankens kunder, andra banker, mäklare m.fl. via telefon, internetbanken och hemsidan. Här besvaras även bankens inkommande telefonsamtal och mail. På kundcenter handläggs ärenden och frågor av bred karaktär, allt från digitala låneansökningar, till att ge rådgivning till privatkunder via telefon och digitala möten. I rollen finns stort fokus på att guida och inspirera kunderna till att göra sina bankaffärer i våra olika kanaler. Vi genomför även proaktiv bearbetning av kunder på uppdrag från kontoren.
Om dig
Som medarbetare hos oss förutsätts det att du vill och kan skapa goda relationer och upprätta förtroende. Att ge bra service är en självklarhet för dig. Arbetstempot är ibland högt och därför är det bra om du tycker om att ha mycket att göra och se till att uppgifter blir utförda både snabbt och korrekt. Du har god initiativförmåga, är lösningsfokuserad och vill ta till dig nya kunskaper och arbetssätt. Du har minst en avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi eller eftergymnasial utbildning. Vi ställer krav på goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.
Vi söker dig som har lätt för att möta nya människor och vill ge våra kunder en bra upplevelse av oss som bank. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom bank eller annan kundtjänst. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ansökan
Välkommen med din ansökan!