OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida si.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-11

Svenska institutet (SI) är en myndighet med uppdrag att skapa intresse och förtroende för Sverige utomlands. Vi arbetar med Sverigefrämjande, samarbete i Östersjöregionen och global utveckling. Se vidare på www.si.seVi söker en handläggare till enheten för  projektstöd  Enheten för projektstöd har i uppgift att främja samarbete med Sveriges närområde i Östersjöregionen och Östeuropa med ett särskilt fokus på Ukraina. Verksamheten omfattar även stöd till samarbeten med MENA-regionen och Afrika. Samarbetet styrs av olika strategier som beslutas av regeringen. Enheten ansvarar för att förmedla finansiellt stöd till organisationer i Sverige för internationellt samarbete. Projektstöden ska bidra till ökad kunskap, nätverk och långsiktiga samarbeten mellan Sverige och samarbetsländerna.  Som handläggare arbetar du med att bedöma ansökningar och ta fram beslutsunderlag, upprätta avtal och hantera utbetalningar. Du kommer också att ansvara för uppföljning av beslutade medel. I dina uppgifter ingår ingår också att föra dialog med SI:s samarbetspartners samt att kommunicera om programmen och bidra till samordningen av Sveriges samlade arbete i partnerländerna.  Vi söker dig som har: • relevant akademisk utbildning • erfarenhet av att arbeta med handläggning och bedömning av ansökningar • erfarenhet internationellt samarbete • goda kunskaper i Excel, Microsoft Windows och Microsoft Office 365 • förmåga att kommunicera obehindrat på såväl svenska som engelska i tal och skrift. Det är dessutom meriterande om du har: • erfarenhet av samarbete med Ukraina, övriga Östeuropa, Östersjöregionen eller Västra Balkan och Turkiet • erfarenhet av utvecklingssamarbete • kunskaper i ukrainska. Som person är du ansvarstagande och noggrann, vilket tar sig uttryck i att du tar ansvar för att planera, strukturera och driva ditt eget arbete. Du har också god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta med kollegor inom olika områden. Slutligen är det viktigt att du har förmåga att föra dialog med människor från olika kulturella kontexter. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Varaktighet och tillträde Anställningen är en särskild visstidsanställning som beräknas pågå till och med 2025-01-31. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Det finns möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar per vecka om arbetet tillåter.   Kontaktpersoner Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Cecilia Chroona. Fackliga ombud är Jan-Frederic Buss (Saco-S) och Katharina Holmén (ST). Samtliga nås på telefon 08-453 78 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-04-04! Bifoga endast CV och personligt brev i din ansökan. Övriga dokumentation begärs in vid behov. Vi använder oss av urvalsfrågor som del i vår urvalssprocess. Var noga med att dina svar speglar din kompetens och erfarenhet på ett korrekt sätt.] [Som en del av urvalsprocessen kan arbetsprov begäras in. Varför jobba hos oss? Vi erbjuder en arbetsplats som präglas av samarbete, nytänkande och förtroende. Vi är en innovativ och lyhörd myndighet där vi vågar testa nya saker och tar vara på erfarenheter och kompetenser. Vi har ett öppet förhållningssätt och genomsyras av en inkluderande attityd samt respekt för allas kompetens, åsikter och roller. Mångfald är en förutsättning för vårt uppdrag.Därtill erbjuder vi moderna lokaler, flexibla arbetstider, föräldrapenningtillägg samt generösa friskvårdsförmåner och semestervillkor.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons