OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-09

Vill du vara spindeln i nätet för vår kunds lager och kundservice? Vi söker en skicklig och engagerad logistikadministratör som vill vara med och säkerställa smidiga och effektiva flöden. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en nyckelperson för företagets logistik? Då är det dig vi letar efter! OM TJÄNSTEN Det här är ett föräldrarvikariat som erbjuder en spännande möjlighet att arbeta som logistikadministratör nära verksamheten med service och nyproduktion samt logistiken hos en av våra kunder. Som en nyckelperson för kundservicen kommer du att ha ansvar för att säkerställa att logistikprocesserna följs och är effektiva hos Atlas Copco. Med fokus på att hantera en mängd viktiga uppgifter kommer du att spela en central roll i att upprätthålla högsta standarder för kundservice och distribution för vår kund. Arbetet är förlagt på dagtid på deras site vid Älvsborgsbron där du spenderar dina dagar fysiskt på plats. Dina kollegor är de anställda på siten samt företagets service manager som du har vid din sida för att diskutera lösningar med. Du kommer att gå brevid kollegan som skall på föräldrarledighet för att få den bästa möjliga onboardingen & upplärningen. Du erbjuds - Möjlighet att arbeta för en global ledare inom sin bransch - En supporterande och engagerad konsultchef - Möjlighet att utveckla dina kunskaper inom kundservice & distribution ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Mottagning och hantering av inkommande och utgående gods, uppackning och kontroll mot följesedel, samt packning och bokning av transport * Upprättande av offerter och hantering av försäljningsorder. * Administration av produktions- och inköpsorder. * Hantering av reparation/service och reklamationer. * Lager- och materielhantering * Kundkontakt och uppföljningsmöten för att säkerställa kundnöjdhet och leveranser. * Fysisk planering och hantering av förfrågningar från kunder och andra avdelningar. * Hantering av fakturering och uppackning av gods VI SÖKER DIG SOM - Full arbetskompetens i engelska och svenska då det krävs i det dagliga arbetet. - Godkänd utbildning och/eller motsvarande erfarenhet inom relevant område. - Grundläggande kunskaper i SAP. - God administrativ vana. Det är meriterande om du har - Godkänd eftergymnasial utbildning inom relevant område. - Tidigare erfarenhet från lager / produktion. - Truckkort och erfarenhet av pallyfttruck. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Lagspelare - Självgående - Serviceinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Atlas Copco är en global ledare inom hållbara produktionslösningar och industriell teknik. Med över 150 års erfarenhet är de kända för banbrytande innovation och tillförlitliga produkter. Företaget strävar efter att skapa en bättre och mer hållbar framtid genom att lösa globala utmaningar med avancerad teknik. Läs mer om Atlas Copco här!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons