OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-08

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om Häktet Norrköpings verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/hakte/norrkoping/#verksamhet ARBETSUPPGIFTER Som kansliadministratör på häktet i Norrköping ansvarar du för intagnas medel, fakturahantering, beställning och distribution av telefonkort, arkivering, beställning av kontorsmaterial samt posthantering. Även ekonomiska processer såsom månadsavstämning, samordningsroll för inventering och inköp samt lönehantering för klienter. Dagliga arbetsuppgifter för kansliadministrationen utgörs av akthantering med tillhörande kommunikation med frivården, HK och övriga rättsinstanser samt ansvar över myndighetsbrevlådan. I arbetet ingår också att ge administrativt stöd till chef och övriga kollegor. KVALIFIKATIONER Vem är du? Du är rak och tydlig i din kommunikation. Du som person är noggrann, serviceinriktad, ansvarstagande och strukturerad. Inom ramen för tjänsten värderas förmågan att arbeta såväl enskilt som i grupp högt, vilket ställer krav på god samarbets- och initiativförmåga. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Fullständig gymnasieutbildning alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Erfarenhet av administrativt arbete • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska • Goda kunskaper i Office-programmen Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete med juridiska inslag och/eller akademiska meriter inom det juridiska området, företrädelsevis förvaltningsrätt • Kunskaper i relevanta administrativa system, såsom KVR /Platina/Proceedo/UBW • Erfarenhet av handläggning av den juridiska klientprocessen i Kriminalvården • Administrativ erfarenhet från statlig och offentlig förvaltning, gärna med arbetsuppgifter såsom diarieföring och hantering av sekretesskyddade handlingar ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons