OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-08

Är du en kreativ inköpare som drivs av att arbeta med utveckling och effektivisering? Då kan du vara den vi söker! Vilka är vi? Upphandlings- och inköpsenheten ingår i ekonomi- och styrningsavdelningen som tillhör kommundirektörens kontor. Vi sitter i trevliga lokaler på Slottsgatan 118 med närhet till Norrköpings resecentrum. Vi är tio engagerade och nyfikna medarbetare som tillsammans ansvarar för kommunens upphandlingar av varor och tjänster. Genom god planering och tydliga arbetssätt säkerställer vi att kontorens verksamheter följer lagen om offentlig upphandling (LOU) och de grundläggande principerna vid upphandling och inköp.  Norrköping kommuns årliga totala inköpsvolym är drygt tre miljarder kronor. Vi har ca 900 pågående ramavtal och genomför ungefär 100 upphandlingsärenden per år. Vi arbetar strategiskt för att utveckla kommunens upphandlings- och inköpsprocess och ansvarar även för att anropa, avyttra och samordna kommunens ca 350 fordon.   Ett viktigt och spännande utvecklingsarbete har påbörjats för att effektivisera och utveckla fordonssamordningen. Då vår fantastiska kollega ska gå på föräldraledighet till sommaren söker vi nu efter en vikarierande inköpare med kategoriansvar för fordon som kan medverka i det påbörjade utvecklingsarbetet framåt.  Dina arbetsuppgifter Som inköpare med kategoriansvar för fordon ansvarar du för Norrköpings kommuns fordonsflotta där majoriteten finns inom vård- och omsorgskontoret och samhällsbyggnadskontoret.  Du ansvarar för det operativa arbetet genom att exempelvis bevaka avtal, genomföra avrop och hantera beställningar samt avyttring av fordon.  Du bidrar även i det strategiska arbetet i samarbete med kontoren och genomför behovsanalyser, kartlägger körmönster och bidrar vid framtagande av strategier och regelverk för hur man kan arbeta mer systematiserat och effektivt. Du utformar mallar för kravställan i syfte att skapa kostnadseffektiva och ändamålsenliga avtal.  Som stöd i rollen har du kompetenta kollegor på enheten med mångårig erfarenhet inom yrket samt nära dialog med din enhetschef. Här får du en bred och spännande roll med både strategiska och operativa delar, och en stor möjlighet att både utveckla verksamhet och utvecklas själv. Vem är du? Du har examen från högskola eller yrkeshögskola med inriktning inköp eller upphandling, juridik, ekonomi alternativt erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom upphandling och inköp, samt om du jobbat i offentlig sektor tidigare.  Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt. Du har förmågan att identifiera och initiera aktiviteter som leder till utveckling och förbättring av processer. Du förhåller dig flexibelt till förändringar som kan uppstå längs vägen.   Du planerar, strukturerar och driver ditt arbete självständigt. Du ser till helheten och tänker in olika intressenters perspektiv för att skapa så ändamålsenliga avtal som möjligt.  Då tjänsten innebär att du kommer ha många kontakter både internt inom organisationen och externt med olika leverantörer ser vi att du är serviceinriktad och anstränger dig för att leverera lösningar på ett tillmötesgående sätt. Du är skicklig på att skapa och underhålla relationer i ditt arbete.  Du behöver ha kunskap inom LOU, Microsoft Office, särskilt avssende Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i business intelligence-system.  Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Vikariat på heltid Längd på anställning: 14 månader Tillträdesdatum:  Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Ja delvis, utifrån verksamhetens behov Sista ansökningsdatum: 31 mars Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta Enhetschef Björn Andrén, [email protected] eller för frågar om rekryteringsprocessen kontakta rekryteringsspecialist Therese Silvstam, [email protected]  KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons