OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-07

Vi på Göteborgs stads inköps-och upphandlingsförvaltning har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 100 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg. Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Inköps-och upphandlingsförvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle. Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-forvaltningen-for-inkop-och-upphandling Följ oss även gärna på LinkedIn https://www.linkedin.com/company/gbginkop/ ARBETSUPPGIFTER Inköps- och upphandlingsförvaltningen leder arbetet med att använda inköp som ett strategiskt verktyg för att nå Göteborgs stads mål. Förvaltningen tar ansvar för helheten genom att gå före, samla stadens krafter och leverera tjänster som stöttar hela vägen. Vill du vara med och bidra till att inköp och affärer håller över tid och bidrar till hållbarhet? För oss i Göteborgs Stad, dem vi är till för och omvärlden? Då tror vi denna tjänst är intressant för dig! Som strategisk inköpare på inköps-och upphandlingsförvaltningen ansvarar du för att utveckla inköpsarbetet för ditt kategoriområde för Göteborgs stad. Det innebär utveckling och implementering av strategier på kategori- och avtalsnivå. Tillsammans med olika specialistroller arbetar du fram strategier för att nå stadens målsättningar och bidra till en hållbar stad, ekologiskt, socialt och ekonomiskt. Du är även avtalsansvarig för stadengemensamma avtal inom kategoriområdet och det innebär att säkerställa att avtalen utvecklas, upphandlas, implementeras, förvaltas och följs upp. En del av tjänsten kommer vara att utföra upphandlingar men det kan även innebära att lämna över upphandlingen till upphandlingsspecialist som utför upphandlingen. Du kommer som strategisk inköpare att hantera mycket kontakter och du gillar att samverka för att skapa mervärde. Du arbetar i nära samverkan med stadens verksamheter för att kunna förstå och möta kundernas behov. Du har ett intresse för att bygga upp kunskap och följa trender inom kategoriområdets branscher/leverantörsmarknader. Du kommer att tillhöra enheten teknik och fastighet. På enheten arbetar 11 personer fördelat på roller som strategisk inköpare, kategoriledare och administratör. Nu söker vi en strategisk inköpare med ansvar för servicearbeten och mindre entreprenader/hantverkstjänster där du tillsammans med två andra kollegor kommer arbeta inom området byggnader,väg, mark och markanläggningar. Förvaltningen är i en förändringsprocess där mycket spännande händer kopplat till såväl vår organisation som arbetssätt. Vi ska stärka vårt kundorienterade förhållningssätt och vi ska bli ännu bättre på att utveckla det strategiska arbetet. Välkommen att driva utveckling tillsammans med oss! KVALIFIKATIONER För tjänsten söker vi dig med flera års erfarenhet av att driva upphandlingar inom offentlig sektor samt för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning. Har du upphandlingserfarenhet av ramavtal inom entreprenad, ser vi det som meriterande såväl som god kännedom om AB04/ABT06. Meriterande är även om du har erfarenhet av kategoristyrt inköpsarbete eller strategiskt arbete i en större organisation. För att lyckas i rollen är det nödvändigt att du är trygg i dig själv och har en genuin vilja att göra bra affärer med göteborgarnas bästa i fokus. Du kan sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang och samverkar med andra för att hitta bra lösningar och värdeskapande. Du ser lösningar, utvecklar där förändring behöver ske och driver ditt arbete framåt. Du kan projektledning och kan balansera kundens behov och övriga aspekter som bidrar till ett bra resultat med kunden i fokus. Du kan ta ansvar för ditt eget arbete såväl som att du gillar att vara en del av en grupp och har lätt för att samarbeta med andra. Du är lyhörd och söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv. ÖVRIGT Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Övrigt Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons