OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-07

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Vi söker nu en upphandlare med inriktning mot entreprenad till kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning. Avdelningen har det övergripande ansvaret för att utveckla, leda och samordna kommunens strategiska arbete inom inköps- och upphandlings-, verksamhetsstyrnings- samt ekonomiområdet. Andra uppgifter handlar om att ge råd och stöd samt service till politik, chefer med flera. I kommunen är de administrativa processerna centraliserade och stödet inom inköps- och upphandlingsområdet finns därför samlade hos oss på ekonomiavdelningen. Du kommer att ingå i en enhet med totalt sju upphandlare, en avtalscontroller samt inköps- och upphandlingschefen. Du kommer jobba nära övriga upphandlare och även ha tät kontakt med kommunens övriga verksamheter och bolag. ARBETSUPPGIFTER Som upphandlare i Bodens kommun kommer du att genomföra kommunövergripande upphandlingar men även upphandlingar till de kommunala bolagen. Du kommer i huvudsak att i nära samarbete med beställare inom olika delar av verksamheten handla upp bygg- och anläggningsentreprenader, tekniska konsulter och genomföra ramavtalsupphandlingar. Du ansvarar för genomförandet av upphandlingen från uppdragsstart till avtalstecknande och förväntas använda din erfarenhet, kreativitet och kunskap i utformning av upphandlingsstrategi, krav och kontraktsvillkor. Du kommer att arbeta med flera upphandlingar samtidigt och stödjer verksamheterna genom hela upphandlingsprocessen. Andra viktiga arbetsuppgifter är att tillsammans med övriga medarbetare bidra till verksamhetsutveckling, sprida kunskap, ge råd och stöd samt verka som affärsstöd. Du förväntas också delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma processer, arbetsmetoder samt ett ökat fokus på bättre affärer. Uppdraget innefattar även fortlöpande kommunikations- och utbildningsinsatser inom inköpsområdet och du kommer att ha många interna kontakter och även externa kontakter med leverantörer, kunder och samarbetspartners. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning från högskola, universitet eller yrkeshögskola gärna med inriktning inom ekonomi, juridik, teknik eller ett för tjänsten relevant utbildningsområde och har relevant arbetslivserfarenhet inom branschen. Alternativt har du inhämtat motsvarande kunskap och kompetens genom flerårig arbetslivserfarenhet från branschen och utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vidare har du goda kunskaper i AB 04, ABT 06, ABK 09. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av • Lagar om offentlig upphandling (LOU, LUF m fl lagar) • AMA • Entreprenadupphandlingar i offentlig verksamhet • Upphandlingssystemet Kommers eller liknande system Som person trivs du med att arbeta i ett högt tempo och med flertalet upphandlingar parallellt. Du är strukturerad, lösningsorienterad, engagerad och professionell. Då arbetet innebär många kontaktytor inom och utom organisationen är det viktigt att du är serviceinriktad, förtroendeingivande och skapar goda relationer samt har en god förmåga till helhetsperspektiv och ser arbetets långsiktiga betydelse. Du är flexibel och kan anpassa och omprioritera ditt arbete efter verksamhetens behov. Du har god samarbetsförmåga samt vill dela med dig av din erfarenhet och kompetens. God kommunikativ förmåga i både tal och skrift i svenska är viktiga i denna roll. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons