OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Till vårt kontor i centrala Malmö söker vi en administrativ stjärna med sinne för ekonomi, siffror samt ordning och reda. Har du en administrativ ådra som du toppar med en positiv, service-minded och prestigelös attityd kan denna tjänst vara den perfekta möjligheten. Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en miljö som präglas av hög energi, laganda, resultatfokus och härlig stämning. Ackordscentralen handlägger i huvudsak obeståndsärenden, främst konkurser och företagsrekonstruktioner. Vi finns i hela Sverige med kontor på sex orter i landet.  Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden - Löpande bokföring i konkursbon, momsredovisning samt fakturering - Upprätta avslut i konkurser - Sammanställa ekonomiska rapporter - Indrivning/påminnelse av kundfordringar - Registrering av nya ärenden - Allmänna kontorsgöromål - Fungera som back-up för vår ordinarie assistent (uppskattningsvis 30% av din tid) - Telefonväxel - Posthantering  - Besök till kontoret - Protokollföring vid möten - Expediering av handlingar och kontakt med tingsrätter - Behjälplig vid upprättande av handlingar i konkurser och rekonstruktioner - Frukost/fika Tjänsten är på heltid med placering på vårt moderna kontor i centrala Malmö (inte hybrid/remote). Du rapporterar till vår Administrativa chef och arbetar i mycket nära samarbete med övriga kollegor på kontoret (konkursförvaltare, handläggare, ekonomer och administratörer). Vi är ett gott gäng på elva personer som motiverar och engagerar varandra samt har roligt tillsammans.  Kvalifikationer  - Fullständig gymnasial utbildning. - Erfarenhet (i närtid) av administrativt arbete som ekonomiassistent, kontorsassistent, receptionist eller motsvarande. - Erfarenhet av redovisning är meriterande men inget krav.  - Relevant eftergymnasial utbildning (t.ex. KY) är meriterande men inget krav. - Van användare av MS Office (utöver MS Office använder vi SoftOne, iManage och Klartext). - Obehindrade kunskaper i svenska (muntligen såväl som skriftligen). - Mycket goda kunskaper i engelska (muntligen såväl som skriftligen). - Mycket god förmåga att uttrycka dig på ett tydligt och korrekt sätt skriftligen. -   Personlighet  Viktigast är din inställning och attityd där vi framför allt värdesätter att du är/har/kan: - Självgående och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. - Service-minded - Prestigelös - Noggrann - Positiv - Ser vad som behöver göras. - Trivs i en entreprenörsinriktad miljö.  - Inte rädd för att kavla upp ärmarna och hugga i. För att trivas och kunna göra ett bra jobb är det viktigt att du är social, anpassningsbar och har förmåga att prioritera mellan parallella uppgifter. Vårt arbete präglas ofta av snabba kast med krav på hög flexibilitet och laganda. Kontakt och ansökan I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vänligen bifoga CV och ett motivationsbrev som svarar på: ●       Varför vill du jobba som Administrativ assistent på Ackordscentralen? ●       Vad tror du framför allt att du kan bidra med som Administrativ assistent på Ackordscentralen?  Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Fransson, 070-554 05 04 eller Helena Heijmink, [email protected], 070-554 03 42, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/se/what:job/jobID:706491/ Vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tar endast emot ansökningar via denna länk! Ackordscentralen är ett av Sveriges äldsta konsultföretag (1857) och har en ledande position när det gäller att återskapa värden i företag med ekonomiska problem. Vi är en rikstäckande organisation som arbetar snabbt och effektivt med team sammansatta av de jurister och specialister som behövs för att ge konstruktiv hjälp med allt från rekonstruktion och konkurshantering till allmän rådgivning. Ackordscentralen har totalt ca 60 medarbetare, bland annat jurister och civilekonomer. Vi sätter samman kompetenta team för varje uppdrag. Samarbetet mellan våra olika kontor är intensivt och koncernen satsar årligen stora resurser på utbildning och personalutveckling för att utveckla, motivera och effektivisera våra medarbetare. Vi har kontor i Borås, Göteborg, Kristianstad, Malmö, Stockholm och Umeå. Välkommen att läsa mer om oss på http://www.ackordscentralen.se

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons