OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-02-26

Sanoma Utbildning

Vi på Sanoma har skapat läromedel till svensk undervisning sedan 1993. Våra böcker och digitala läromedel används på mer än hälften av Sveriges skolor, vilket gör oss till en av landets största kunskapsförmedlare för barn, ungdomar och vuxna. Våra läromedel produceras av utbildade lärare, de är noggrant faktagranskade och anpassade till den svenska läroplanen. Vår vision är att göra det möjligt för alla lärare att på bästa sätt hjälpa varje elev att nå sin fulla potential.

Sanoma Utbildning är en del av Sanoma Learning, ett av Europas marknadsledande läromedelsföretag. Tillsammans utbildar vi över 20 miljoner elever.

Sommarvikarie i Customer Service

Vi söker nu en extraresurs till vårt Customer Service-team

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som extraresurs på Customer Service är arbetsuppgifterna för det mesta av administrativ art och du kommer ha kontakt med olika personer, främst internt. Fokus ligger på att stötta Customer Service under högsäsong med exempelvis licenshantering, utskick av böcker, skapande och verifiering av nya kundkonton samt hantering av kunddata i våra olika digitala plattformar. Vid behov förväntas du även att svara på enklare frågor från kund via mejl och telefon.

  • Administrera kunddata och licenser
  • Hantera beställningar och ordrar
  • Besvara enklare frågor från kunder om våra produkter via mejl och chatt

I denna rekrytering lägger vi stor vikt på personlighet och för en bra matchning ser vi gärna att du är en person som gillar administrativa uppgifter, är strukturerad, kan bibehålla fokus samt är noggrann. Vi ser gärna att du är en person som är positiv, gillar att stötta upp där det behövs men kan även under perioder fokusera på enskilda administrativa uppgifter. Du har god kommunikationsförmåga och är serviceminded. Du lär dig snabbt och har en grundläggande förståelse för digitala produkter och system.

Krav för tjänsten

  • Har god datorvana för att ge bästa service till våra användare
  • Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
  • Goda administrativa kunskaper
  • Bekväm med kundkontakter över mejl och telefon.
  • Har en fullständig gymnasieexamen

Mer om tjänsten

Tjänsten är en avtalad visstidsanställning med månadslön. Vi önskar en upplärning med start i maj för att kunna vara behjälplig på heltid i maj-september. 2 veckor ledigt i Juli vecka 28,29

Rekryteringen sköts av Sanoma Utbildning. För frågor om tjänsten, kontakta Kamilla Liljeblad, Customer Service Manager, [email protected]

Fackliga företrädare:

Unionen, Sandra Fetouni, tfn: 08-587 642 14

SACO, Maria Renck, tfn: 070-848 81 84

Sista ansökningsdag är 31 mars men urval sker löpande och anställning kommer ske så snart vi har hittat rätt person. Ansök med CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons