OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-02-16

Ta chansen och bli en nyckelspelare i detta expansiva och internationella försäkringsbolag där du med din breda HR kompetens får forma och fortsätta utveckla HR-frågorna inom företagets fortsatta framgångssaga. Som HR Business Partner hos Mysafety får du självständigt arbeta i en kombinerat strategisk och operativ roll som gynnar och har bäring på hela verksamheten för att nå deras uppsatta mål. HR-avdelningen kommer bestå av tre personer, du som HR Business Partner, en Payroll Manager/HR Administratör samt HR-chefen, tillika VD. Som HR Business Partner är du ensam i din roll men du har ett nära samarbete med Payroll Manager/HR Administratör och Mysafetys chefer. För råd och stöd i din roll har du tillgång till arbetsgivarguide och HR-portal samt möjlighet att vända dig direkt till Mysafetys arbetsgivaorganisation. Jag är nyfiken, relationsskapande och serviceminded med en förmåga att anpassa mitt agerande efter vad situationen kräver” är egenskaper som lämpar sig väl i detta snabbrörliga försäkringsbolag! Om Mysafety: Mysafety grundades 1999 och är idag ledande i Norden inom Bedrägeri- och ID-skyddsförsäkringar. Sedan 2021 erbjuder man exempelvis Sveriges mest omfattande, och än idag enda bedrägeriskyddsförsäkring. En stor del av Mysafetys verksamhet innefattar att arbeta med strategiska partnerskap för att utmana försäkringsbranschen och lösa såväl gamla som nya problem i en alltmer digitaliserad värld. Uppdraget som HR Business Partner: Som HRBP hos Mysafety kommer du självständigt ansvara för HR-frågorna på såväl strategisk som operativ nivå. strategiska beslut kommer bland annat innefatta att möta HR-årshjulets utmaningar samt upprätta och driva initiativ inom medarbetarengagemang. Operativa delar innefattar bland annat att löpande stötta ca 20 chefer inom bland annat arbetsrättsliga frågor och rekrytering. Du kommer även, med hjälp från lokala teamet i Finland arbeta för att skapa en gemensam nordisk HR-organisation. Exempel på löpande arbetsuppgifter: - Ta fram, utveckla och följa upp organisationens HR-processer, riktlinjer och rutiner - Aktiv roll i att ta fram HR-hjul, taktisk plan och budget för HR-verksamheten - Leda arbetet i Arbetsmiljökommittén - Stödja och coacha chefer i personalrelaterade- och arbetsrättsliga frågor och processer - Delta i MBL-förhandlingar - Vara Superuser i Winningtemp - Upprättande av anställningsavtal och andra arbetsrättsliga dokument. Kandidaten som ges chansen till denna spännande roll bör ha; - Högskole- eller universitetsexamen inom personal eller beteendevetenskap eller motsvarande - Minst 5 års yrkeserfarenhet i en bred HR-roll, som ex HR Business Partner eller liknande - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Bred och omfattande förståelse för arbetsrätt och HR-processer så som lönerevision, lönekartläggning, rehabilitering, systematisk arbetsmiljö och rekrytering. Varför Mysafety? - Innovativt bolag som verkar för ett säkrare samhälle - Internationell miljö med kollegor från olika länder - Mycket frihet under ansvar där du själv får forma rollen och driva HR-arbetet efter bästa praxis - Framåtlutat bolag i tillväxt med stort fokus på partnersamarbeten Start och placering: Start: Maj 2024 Omfattning: Heltid Placering: Rådmansgatan 40, 113 57 Stockholm Mysafety tillämpar en hybrid arbetsmodell där arbetet utgår både från kontoret och på distans. Ansökan:  Vi ser fram emot att ta del av dina kompetenser och erfarenheter som kan passa för rollen. Vänligen skicka in ansökan med CV och personligt brev. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Jorian Hipp på [email protected]

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons