OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-02-12

Vi levererar hållbara och innovativa färg- och ytbehandlingsprodukter som våra kunder, samhällen och miljön i allt högre grad förlitar sig på. Det är därför allt som vi gör, har sin utgångspunkt i People, Planet, Paint. I vår portfölj av varumärken i världsklass finns International, Interpon, Nordsjö och Sikkens som är betrodda av kunder världen över. Vi är verksamma i mer än 150 länder och har siktet inställt på att globalt bli industriledande i vår bransch. Det är vad du kan förvänta dig av ett banbrytande färgföretag, som har åtagit sig vetenskapsbaserade hållbarhetsmål och som arbetar med konkreta åtgärder för att kunna påverka globala utmaningar - för en bättre framtid för kommande generationer.

Akzo Nobel Decorative Coatings AB, är ett ledande färgföretag med stort fokus på innovation och hållbarhet, som utvecklar, tillverkar, distribuerar och säljer färg, lack, spackel och träskyddsprodukter till yrkesmålare och konsumenter. Vi är verksamma i samtliga nordiska länder och vårt nordiska huvudkontor ligger utanför Malmö. I vår portfölj finns de välkända varumärkena Nordsjö, Sadolin, Cuprinol, Pinotex, Polyfilla och Hammerite som alla bidrar till att göra hem och offentliga platser vackrare med färg och kulörer.

Är du svensk- och dansktalande, serviceminded, trivs med problemlösning, ständiga förbättringar och som vi, älskar kvalitetsarbete? Sök då gärna vårt sommarjobb som Customer Service Agent!


Vad kan AkzoNobel erbjuda dig?

Hos oss på AkzoNobel möts du av en varm och välkomnande atmosfär, där vi tillsammans arbetar med fokus på innovation och hållbarhet, för att nå målet att vara världsledande inom färgindustrin. Mångfald berikar våra arbetsplatser och vi arbetar aktivt tillsammans med våra medarbetare för att de ska trivas och utvecklas. Vi arbetar strategiskt för att bli en bättre arbetsgivare. Detta resulterar bland annat i att vi är utnämnda till ett av Sveriges Karriärföretag och har fått Top Employer certifiering 2023. Vi erbjuder dig en internationell arbetsmiljö där du får ta dig an givande och utmanande arbetsuppgifter som vidgar dina vyer och utvecklar dig i din roll. Du kommer att arbeta med kompetenta och likasinnade kollegor som delar din inställning och entusiasm. Välkommen till oss!


Vad kommer du att jobba med under sommaren?

Som sommarvikarie i vår kundtjänst ingår du i vårt Kvalitetsteam bestående av sex personer. Vi arbetar tillsammans för att säkerställa att kundklagomål hanteras på ett professionellt sätt, där drivet för kvalitet och ständiga förbättringar står i fokus. Praktiskt innebär det att du kommer analysera klagomål och dess grundorsak.

Du förväntas bidra till AkzoNobels affärsresultat genom att erbjuda god service och bibehålla goda relationer med våra kunder. Du besvarar frågor och hanterar klagomål från kunder på ett vänligt, korrekt och effektivt sätt. Du registrerar reklamationer och vidarebefordrar kvalitetsärenden till AkzoNobels tekniska service och bevakar svaren. Vidare hanterar du reklamationer som kommer in från franchisebutiker och egna butiker.

Sommarjobbet sträcker sig mellan 10/6 - 16/8.

Du rapporterar till vår Nordiska Customer Service Manager.


Vem är du?

Du är student som söker jobb under sommarperioden. Som person är du serviceinriktad och trivs i en miljö som präglas av försäljning, högt tempo och ständiga förändringar. Du är kommunikativ, stresstålig, strukturerad med förmåga att se helheten. Vidare har du en positiv inställning och är en gedigen lagspelare. Utöver det:

  • Du är serviceminded och sätter alltid kunden först
  • Du pratar och skriver Svenska är ett krav, samt att du har mycket goda kunskaper i engelska. Pratar du danska är det ett stort plus.
  • Van vid administrativa arbetsuppgifter
  • God kommunikationsförmåga då du kommer kommunicera med många olika funktioner, kunder, säljteamet, produktionen etc.
  • Du har avslutat gymnasiet.
  • Lösningsorienterad, god förståelse och intresse för processer och förbättringar.
  • Goda kunskaper i MS Office och erfarenhet av affärssystem SAP – Axapta – CaseManagment.
  • Kunna hantera och prioritera arbetsuppgifter.


Din ansökan

På AkzoNobel är vi mycket engagerade i att säkerställa en inkluderande och respektfull arbetsplats där alla våra anställda kan vara sitt bästa jag. Vi strävar efter att omfamna mångfald, tolerans och respekt. Vår rekryteringsprocess spelar en stor roll i denna resa eftersom den lägger grunden för en mångsidig arbetsmiljö. Av denna anledning utbildar och tränar vi våra Talent Acquisition Partners och rekryterande chefer i att förstå och hantera våra omedvetna fördomar. Genom detta arbete strävar vi efter medvetenhet och att vidta åtgärder när det aktuellt. I vår organisation behandlas alla kvalificerade sökande ur ett jämlikt och jämställt perspektiv – utan hänsyn till etniskt ursprung, religion, kön, könsidentitet, sexuell läggning, ålder eller funktionshinder.

Tveka inte, ta steget och lämna in din ansökan redan idag för din chans att få jobba tillsammans med oss! Vi går igenom ansökningarna löpande och tar tyvärr inte emot ansökningar via email.

För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Pertti Bassing, Nordic Customer Service Manager, 0708351640

För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Elin Lundgren, Junior Talent Acquisition Partner, [email protected]

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 11 Dagar - 3 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons