OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-01-29

Sågtjänst är en icke vinstdrivande inköpsorganisation där överskottet går tillbaka till våra ägare. Våra avtal omsätter idag ca 400 miljoner kronor. Teamet består av 6 personer vilket medför en familjär företagskultur och korta beslutsvägar.

Vi på Sågtjänst i Syd AB söker nu en kollega till teamet i Växjö på grund av en kommande pensionsavgång. Som strategisk inköpare hos oss tillhör du en arbetsgrupp på 5 kollegor där ni tillsammans utvecklar organisationen. Vi söker en driven och erfaren inköpare som vill vara med på Sågtjänst framgångsresa och axla rollen som strategisk inköpare. Välkommen till en engagerad arbetsplats där du som medarbetare får vara med och påverka din arbetsdag!


Dina Arbetsuppgifter

Som strategisk inköpare på Sågtjänst kommer dina främsta arbetsuppgifter vara:

  • Utföra inköp till Sågtjänst medlemmar
  • Genomföra inköpsanalyser åt Sågtjänst medlemmar
  • Ansvara samt genomföra avtals och prisförhandlingar med leverantörer
  • Kontinuerligt driva förbättringsarbeten internt samt hos Sågtjänst medlemmar


Din Profil

För att axla rollen som strategisk inköpare hos oss ser vi att du som söker är ansvarstagande och förstår vikten av ett bra och nära samarbete med dina kollegor. Vidare har du ett affärsmässigt tänk och är prestigelös i ditt arbetssätt. Du som söker har mångårig arbetslivserfarenhet inom inköp och är bekväm i att hantera leverantörsmöten och avtalsförhandlingar. Du kommer att rapportera till inköpschefen.

Som person är du engagerad och vill du ständig utvecklas i din yrkesroll. Vidare är du analytiskt lagd och förstår vikten av noggrannhet. Du som person trivs att arbeta i en mindre arbetsgrupp där ni tillsammans når framgångsrika mål och har roligt på vägen. Som strategisk inköpare hos Sågtjänst kommer du, vid behov, besöka olika medlemmar och leverantörer. Vi ser därför att du som söker innehar B-körkort och tillgång till bil.

För att vara aktuell för tjänsten har du som söker:

  • Erfarenhet av att ansvara för större avtalsförhandlingar och känner dig bekväm att axla detta ansvar.
  • Erfarenhet av operativa inköp
  • Produktkännedom inom trä relaterad industri
  • Goda kunskaper i Excel samt grundläggande kunskaper i övriga Office-paketet.
  • Talar och skriver obehindrad svenska och engelska
  • Grundläggande kunskaper i affärssystem och meriterande att du har jobbat i Fortnox


Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag genom att skicka in ansökan och CV. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval. Tillträde för tjänsten är augusti.

Är du intresserad och vill veta mer om tjänsten kontakta VD Ralf Ekbäck på telefon 070-672 75 15 eller Inköpschef Caroline Andersson på telefon 070- 672 75 13.

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons