Om tjänsten

Besök hemsida rubino.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-01-22

CloudCharge, som ägs av DEFA, en ledande aktör inom elektrisk infrastruktur, erbjuder en molnbaserad laddningstjänst som är särskilt fördelaktig för både kunder och användare. Deras ägarskap under DEFA ger tillgång till bredare resurser och expertis inom området, vilket stärker deras erbjudande. Användare kan enkelt dela åtkomsten till laddningsstationer med andra, vilket ökar flexibiliteten och effektiviteten av tjänsten. Detta gör CloudCharge till en attraktiv lösning för olika användargrupper, från bostadsrättsföreningar, köpcentrum till företagsparkeringar, och understryker deras engagemang för att främja en hållbar och tillgänglig framtid för eldriven mobilitet. Läs mer på https://www.defa.com/se/ev-charging/cloudcharge/ CloudCharge söker nu en engagerad Kundservicemedarbetare med kunden i fokus, placering Göteborg DEFA, promotional film (https://www.youtube.com/watch?v=u2miCbkDAws) Vi på CloudCharge söker en engagerad och kunnig kundservicemedarbetare till vårt kontor på Ringön i Göteborg. I rollen kommer du att ansvara för att i första hand hjälpa våra kunder via telefon och mail. Vi på CloudCharge riktar oss främst mot kunder som behöver effektiva och stabila lösningar för laddningsinfrastruktur för elbilar. CloudCharges primära kundsegment inkluderar bostadsrättsföreningar, företag med elbilar, samt privata och offentliga parkeringsplatser som behöver effektiva och robusta laddningsstationer. Genom att erbjuda en enkel hantering av laddningsstationer, tillgodoser CloudCharge behoven hos dem som vill underlätta övergången till eldrivna fordon, både för privat och kommersiell användning. Huvuduppgifter: - Hantera kundsupport relaterad till CloudCharge's bakomliggande portal och app via telefon och mail. - Etablera och underhålla kundrelationer för våra digitala tjänster, inklusive avtalsförvaltning och fakturering. - Samarbeta nära våra kunder för att säkerställa en effektiv uppsättning och driftsättning av våra laddningsfaciliteter och molntjänster tillsammans med vårt tekniska team i ryggen. - Samla in och hantera feedback från befintliga och potentiella kunder och rapportera detta till vårt utvecklingsteam. Kvalifikationer: - Relevant utbildning, företrädesvis inom teknik/datateknik och / eller systemvetenskap. - Stark förståelse och erfarenhet av kundservice och support. - God teknisk och relevant IT-kompetens, erfarenhet av Saas tjänster och lösningar är meriterande. - Goda kunskaper i engelska och svenska, både tal och skrift. Nordiska språkkunskaper är en fördel. Personliga egenskaper: - Stark personlighet som drivs av kundservice och att hjälpa kunder - Eget ledarskap och förmåga att arbeta enligt CloudCharge's standarder och riktlinjer. - Stark kommunikationsförmåga och problemlösningsförmåga. - Strukturerad och pålitlig med öga för detaljer. Tjänsten innebär en spännande möjlighet att arbeta i en dynamisk och snabbt växande sektor. Om du är en driven individ som brinner för kundservice och teknik, ser vi fram emot din ansökan! Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Harry Rubino 0733-763930 Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons