Senior supporttekniker / 3rd Line Support till Norteam AB

Antal platser:
Publicerad: 2022-05-30
Sista ansökningsdag: 2022-06-30
Stad: Stockholm
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Norteam AB. Om företaget: Norteam är idag ett av Stockholms snabbast växande IT-tjänstebolag. De levererar molnbaserad IT, moderna mötesrum och telefoni som tjänst. Norteams kunder får ett dedikerat team med säljare och supportpersonal som säkerställer kvalité och närvaro. Företagets specialistområde är ”Microsoft Cloud” vilket bland annat inkluderar molntjänsterna Microsoft Azure, Microsoft 365 och Dynamics 365. Norteam har ambitionen att vara Stockholms bästa IT leverantör av Microsofts molnbaserade tjänster. Som medarbetare på Norteam uppmuntras man till personlig utveckling genom bland annat interna och externa utbildningar och ges möjlighet att växa inom bolaget. Norteam sitter i moderna kontorslokaler i ”Instrumentfabriken” i Bromma där de bland annat har byggt ett gym för bolagets anställda. Arbetsuppgifter: I rollen som 3rd line support arbetar du med daglig drift och underhåll av befintliga kunders IT-miljöer, miljöer som du ska vara med och förvalta och utveckla efter kundernas önskemål. Vidare arbetar du med att stötta dina kollegor inom 2nd line support med svårare ärenden. Norteam har även ett övervakningssystem där det kommer in larm om driftstörningar som du arbetar med att lösa. I rollen arbetar du självständigt men har alltid möjlighet att ta hjälp av och samarbeta med dina kollegor. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Flerårig arbetslivserfarenhet som supporttekniker med krav på drift- och serverförvaltning minst 1-2 år • Goda kunskaper inom Microsoft 365 • Goda kunskaper i Windows server 2008 och framåt • Goda kunskaper inom nätverk och brandvägg (dns, dhcp, lan, wan, vpn) • Goda kunskaper inom virtualiseringsplatformar som Azure, Hyper – V och Vmware • Kunskaper inom Linux, VLAN, Sharepoint och skrivare/print är meriterande • Eftergymnasial utbildning inom Data, system eller IT är meriterande I rollen som 3rd line support förväntas du vara ansvarsfull och klarar att självständigt driva ditt arbete framåt med kundens bästa i fokus. Du ansvarar för att dina arbetsuppgifter blir slutförda i tid. Du är skicklig på att planera, ligga steget före och ber om hjälp när så krävs. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt och mån om att göra ett bra arbete. Du är noggrann och motiveras av att agera problemlösande då du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i komplexa problem. Du ser konsekvenserna av din arbetsinsats och du anstränger dig för att leverera effektiva lösningar med hög kvalitet. Vissa uppdrag kräver att du arbetar tätt ihop med ditt team varför det är viktigt att du är en lagspelare och uppskattar att jobba tillsammans med andra. Du är en person med stark vilja att utvecklas. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Bromma, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord:

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Besök hemsida
Dela