HR- och löneadministratör till bolag i centrala Stockholm

Antal platser:
Yrkesbenämning: HR-assistent
Publicerad: 2021-04-07
Sista ansökningsdag: 2021-05-07
Stad: Stockholm
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Lockas du av en bred roll inom HR- och löneadministration där du kommer att få arbeta med både löneprocessen och rekryteringen? Då kan detta vara rätt roll för dig! För kunds räkning söker vi en HR-administratör för uppdrag med start omgående och löpande sex månader framåt, med överrekrytering till kund. Arbetsuppgifter I rollen som HR-administratör kommer du arbeta tätt tillsammans med HR chef och HRBP där ni tillsammans driver HR frågorna för bolagets svenska verksamhet. Du kommer exempelvis arbeta med: HR-administration • Rekrytering – support genom annonser, urval m.m • Hantera anställningsavtal, dokument kring förändringar och avslut • Hantera masterdata i HR-system • Beställningar av IT • HR-support – ta fram rapporter, statistik mm • Viss kommunikation med chefer och medarbetare Löneadministration • Löneförberedande administration till löneleverantör • Daglig kontaktperson till löneleverantör • Schemaläggning i tidssystemet • Sjuk/friskanmälan myndigheter • Rapportering av statistik: SCB, Svenska Näringsliv mm Vem är du? Vi ser att du har ca. 5 års arbetslivserfarenhet av Löneadministration och visst HR arbete. Har du arbetat med outsourcade löner och varit i en organisation under förändring är detta ett plus. Vi ser även att du har förståelse för arbetet med fackliga förhandlingar, kontakt med myndigheter och compliance. Dina personliga egenskaper är viktiga, vi ser att du är noggrann, lösningsorienterad och flexibel. Du är orädd, tar gärna egna initiativ samtidigt som du har en god känsla för struktur. För att lyckas i rollen så trivs du med att arbeta i en bred och varierad roll i en framåtlutad organisation. Du erbjuds Här erbjuds du en spännande möjlighet hos en digital och innovativ organisation. Du kommer få arbeta brett och varierat inom lön och HR, tillsammans med ett kompetent HR team. Detta är ett konsultuppdrag via Jurek HR med start omgående och löpande sex månader framåt, med god chans till förlängning alternativt överrekrytering hos kund. Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Victoria Tjernström på victoria.tjernstrom@jurek.se. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: Löneadministratör, Lönekonsult, Payroll, HR administratör, HR Koordinator, HR Assistant, HR Assistent, HR, Human Resourses.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Besök hemsida
Dela