Ekonomiansvarig till teknikbolag

Antal platser:
Yrkesbenämning: Redovisningsekonom
Publicerad: 2020-09-15
Sista ansökningsdag: 2020-10-15
Stad: Stockholm

Är du redo för en bred och utvecklande roll med ett helhetsansvar för administration och ekonomi i ett mindre börsnoterat teknikbolag?

AVTECH är ett börsnoterat teknikföretag som utvecklar och levererar digitala tjänster för en miljöeffektivare luftfart. Vi har en innovativ och internationell arbetsmiljö och sitter i moderna kontorslokaler med en extraordinär panoramavy från 24e våningen i Kista Science Tower.

Vi söker nu en ekonomiansvarig som vill vara med oss och ta bolaget och dess ekonomifunktion till nästa nivå. Här hittar du en bred roll med ansvar för flera områden såsom redovisning, betalningar, fakturering, löne- och personaladministration samt rapportering till VD och börs.

Vi tror att detta är rollen för dig som vill ta nästa steg och utvecklas i ett börsnoterat företag. Du styr över din arbetstid och har god möjlighet att jobba hemifrån. Det viktiga är att jobbet blir gjort. Du kommer arbeta självständigt och ofta i nära samarbete med VD. Utöver ekonomin ansvarar du även för vissa andra administrativa uppgifter såsom att ta emot och vidarebefordra samtal från kunder.

På sikt kan den här tjänsten utvecklas till en CFO roll, beroende på sökandens intresse och ambitioner.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är en samarbetsinriktad person med god social förmåga. Du är ansvarsfull, självgående och lösningsfokuserad och kommer gärna med förslag på hur man kan förbättra arbetet. Du är en professionell användare av Excel och har en känsla för att skapa snygga och effektiva rapporter.

Arbetsuppgifter

  • Helhetsansvar för företagets löpande redovisning inklusive kvartals och årsbokslut
  • Kund och leverantörsreskontra, inklusive valutahantering
  • Säkerställa korrekt redovisning och finansiell rapportering
  • Skatt-, moms- och arbetsgivardeklarationer
  • Projektredovisning
  • Prognostisering av framtida intäkter och kostnader
  • Löne- och personaladministration
  • Månadsavstämning resultat och balans
  • Rapportering till VD
  • Utveckling av rutiner och processer
  • Svara och vidarebefordra samtal från kunder

Krav

  • Högskoleexamen i ekonomi
  • Några års tidigare erfarenhet
  • Mycket goda kunskaper inom redovisning
  • Mycket goda kunskaper i Excel
  • Flytande svensk- och engelskkunskaper i tal och skrift

Meriterande

  • Vana av att jobba i mindre publika bolag
  • Erfarenhet av Visma Administration, Lön och Tid


Låter detta intressant? Tveka då inte att skicka in din ansökan till career@avtech.aero. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan annonstiden har löpt ut.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Postadress
  • Region Kista
  • 16451 Färögatan 33
Besök hemsida

Ansök utan CV

Obligatoriskt
Obligatoriskt
Obligatoriskt
Obligatoriskt
Obligatoriskt Ogiltigt svar
Obligatoriskt Ogiltigt svar
Obligatoriskt Ogiltigt svar
Obligatoriskt Ogiltigt svar