Redovisningsansvarig

Antal platser:
Yrkesbenämning: Redovisningsekonom
Publicerad: 2020-07-28
Sista ansökningsdag: 2020-08-02
Stad: Stockholm
Vi söker en duktig Redovisningsekonom för rekrytering till ett internationellt företag inom infrastruktur och samhällsbyggnad. Historiskt har företaget haft en stark organisk tillväxt, vilket kommer hålla i sig. Du erbjuds möjlighet att vara på med på en spännande resa. Tjänsten innebär stora möjligheter inom operationell uppbyggnad och det finns stora möjligheter att påverka utvecklingen framåt. Om tjänsten som Redovisningsansvarig Tjänsten som Redovisningsansvarig innebär främst operationellt ansvar men kan även innebära vissa strategiska delar. Du ingår i ett team med 4 medarbetare och rapporterar till Operations and Finance Manager. Dina kontaktytor internt är b la Business support Team såväl som övriga medarbetare, chefer och ibland medarbetare från Huvudkontoret i Frankrike. Arbetsuppgifter Som Redovisningsansvarig arbetar du med att kvalitetssäkra och följa upp företagets finansiella flöden. Det dagliga arbetet innebär att operativt ansvara för den löpande bokföringen, göra avstämningar, uppföljning samt sköta rapportering. Vi söker dig med erfarenhet från liknande som är redo för ett nästa steg. Ditt arbete kommer till stora delar handla om operativa uppgifter såsom redovisning, skatter, rapportering och bokslut. Personliga egenskaper Vi söker en team-player med vana om att ta ansvar och som har ett öga för detaljer. Du är flexibel och van vid att prestera, även då arbetsbelastningen är hög. Det är naturligt för dig att våga ta egna beslut och initiativ och du har inga problem med att driva projekt. Vår ”perfect match” besitter även ledarskapsförmåga och har kvalitetstänk. Du behärskar MS Officepaketet väl, framförallt Excel. Du uttrycker dig problemfritt på såväl svenska som engelska i både i tal och skrift. Erfarenhetskrav för tjänsten • Månadsbokslut • Avstämning av P&L och balansräkning (BS) • Rapportering i SAP • Rapportering/IFRS • Skatt & moms • Årsredovisning (kontakt med revisor) • Kontroll av löneutbetalningar • Excel (nivå Pivot) Meriterande • ERP (IFS - SPOT) • Stöd för budget och prognosprocess • Stöd till intern processbeskrivning och internrevision • Ad-hoc (av ekonomi/finansfrågor) Vem vi söker Du har som lägst eftergymnasial utbildning med minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet. Med fördel har du arbetat med internationell koppling där engelskan varit en naturlig del av din vardag.om person är du prestigelös och trivs med varierade arbetsuppgifter där du ena stunden arbetar i Excel och i nästa presenterar budgetuppföljning för ledningsgruppen. Du har lätt för att bygga nya relationer och samarbetar med andra på ett effektivt och smidigt sätt. Du är analytisk och har mycket goda kunskaper inom rapportering av resultat och balansräkning. Du har grundläggande kunskap inom International Financial Reporting Standards, IFRS. Ansökan I den här rekryteringen är det vi på First Rekrytering som sköter hela rekryteringsprocessen och du söker enkelt genom att registrera ditt CV genom att klicka på ansökningsknappen nedan eller med din Linkedin-profil. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Hannah Cheadle 070 795 60 21 eller hannah.cheadle@firstreserve.se. Med hänvisning till GDPR har vi ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Varmt välkommen med din ansökan!

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön