Account specialist till Randstad Inhouse Services i Motala

Antal platser:
Yrkesbenämning: Personalansvarig
Publicerad: 2020-01-14
Sista ansökningsdag: 2020-02-15
Stad: Motala

Arbetsbeskrivning

Älskar du mänskliga möten i alla dess former? Beskrivs du som någon med "många strängar på din lyra"? Trivs du bäst i miljöer där du får frihet under ansvar? Då är det kanske du som är vår nya kollega på Randstad Inhouse services?

Som Account specialist på Randstad Inhouse services arbetar man on site hos någon av våra inhousekunder. Vår kund har en dedikerad leveransorganisation från Randstad där fokus ligger på våra medarbetare och det kundspecifika samarbetet. Tjänsten innebär ett helhetsansvar och du kommer vara behjälplig i allt som rör rekrytering, uppföljning samt personalansvar. I detta fall hos vår kund MIXUM som specialiserar inom mångsidig kvalitativ livsmedelsproduktion.

I din roll har du en central funktion och är den som svarar för en nära dialog med kunden. Du förstår deras behov och önskemål, liksom du ansvarar för kandidaternas upplevelse av Randstads rekryteringsprocess. Du arbetar tillsammans med andra kollegor från Randstad och blir väl insatt i vår affär som helhet, våra arbetsprocesser samt får stor inblick i den globala verksamhet som Randstad bedriver.

Ansvarsområden

• Rekryteringsprocessens alla steg, från behovsanalys, annonsering, intervjuer till tillsättning av nya medarbetare.
• Personalärenden som rör våra medarbetare för exempel: Daglig sjukfrånvarouppföljning, föräldraledigheter, semesterfrågor e.t.c.
• Kontinuerlig prestationsuppföljning och utvecklingssamtal
• Lön -och medarbetarsamtal
• Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och GDPR liksom att säkerställa att rekryteringsprocessen
hanteras i enlighet med Diskrimineringslagstiftningen med mera - kort sagt en mångfacetterad roll med kund och
medarbetare i fokus!

Arbetstider

Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare med sex månaders provanställning inledningsvis.

Kvalifikationer

• Vi ser att du är en driven person med genuint engagemang, starkt servicefokus och värdesätter ett strukturerat arbetssätt högt.
• Vi ser gärna att du har en relevant eftergymnasial utbildning och/eller tidigare erfarenhet av HR, rekryterings- och bemanningsbranschen.
• Du har ett sinne för ledarskap, trivs med mycket ansvar och är mån om att bygga goda relationer, både gentemot våra anställda så väl som vår kund.
• Rollen kräver att du trivs med processorienterat administrativt arbete, är självständig och gillar att arbeta i en snabbt föränderlig miljö.
• Utöver detta har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då vi möter både kunder, kandidater och interna medarbetare på båda språken.
• Vi ser gärna att du har körkort.

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2020-02-15 men observera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön