HR Koordinator till bolag inom flygbranschen / KLM

Antal platser:
Yrkesbenämning: HR-assistent
Publicerad: 2019-12-02
Sista ansökningsdag: 2020-01-02
Stad: Stockholm
Om First Reserve: Vi är ett rekryterings- och bemanningsföretag som levererar tjänster inom HR, ekonomi, lön, inköp/logistik och administration. Inom lön har vi även ett eget outsourcingbolag. Med laganda, utveckling, ansvar och engagemang som ledord vill vi alltid vara den självklara samarbetspartnern för både medarbetare och kunder. First Reserve är ett företag med stabil tillväxt och ett starkt varumärke med ständigt affärsfokus. Vi har kollektivavtal och är ett auktoriserat bemanningsföretag. Vårt kontor är placerat i Solna Business Park. HR Koordinator till bolag inom flygbranschen / KLM Söker du en roll inom en internationell HR-avdelning? Air France-KLM har en öppning på huvudkontoret i Stockholm! Vi rekommenderar dig att söka omgående! Arbetsuppgifter I rollen som HR koordinator är du kontaktpersonen kring lönerelaterade frågor som exempelvis övertid, reseräkningar, försäkringsfrågor och skattefrågor. Du ansvarar och koordinerar den månatliga löneprocessen med relevanta uppgifter (sjukdom, helgdagar etc) mot lönebolaget hanterar all administrativ verksamhet för de anställda (pension, anställningsavtal, onboarding mm). Vidare håller du i rekryteringsprocesserna från start till anställning med kandidaterna, intervjuer och kontakt med externa byråer. Du ser även till att det finns introprogram till samtliga nyanställda. Slutligen stöttar du HR chefen i arbetsrättsliga ärenden och svarar på ad hoc förfrågningar från huvudkontoret i form av olika rapporter, undersökningar och policys. Vem är du? • Har en universitetsexamen inom personalvetenskap eller motsvarande • Har något års erfarenhet av HR-relaterade frågor • Talar och skriver obehindrat på svenska samt engelska • Har goda datakunskaper och förmågan att snabbt skapa dig en förståelse för nya system (idag används SAP, Visma/Azets samt interna databaser) • Det är meriterande om du har en god förståelse för danska och norska Tjänsten passar dig som är i början på karriären med en önskan att komma in i en roll som du själv har möjlighet att forma. Det finns möjlighet att utvecklas, både inom den koordinerande rollen som generalist men även mot mer specialiserad HR. Vi söker dig som gärna tar initiativ och självständigt kan driva på ditt arbete, därför är det en fördel om du tidigare har varit verksam på en HR-avdelning eller som personalansvarig. Arbetet innebär flera parallella processer och därför krävs det att du är vass på att organisera och planera dina dagar. Vidare ser vi att du har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga för att kunna ha en tydlig, såväl som relationsskapande dialog med de anställda. Kvalitét är av högsta vikt och fokus kommer läggas på dina tekniska och erfarenhetsmässiga kunskaper men även på att ditt engagemang och den energin som du kan bidra med. Ansökan En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar vi på First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar. För enklast möjliga hantering av din ansökan ber vi dig registrera ditt CV och personliga brev genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Du är välkommen att kontakta Chloé Ekeram som gärna svarar vid eventuella frågor chloe.ekeram@firstreserve.se Varmt välkommen med din ansökan!

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 6 månader eller längre
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön