LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Koordinator till HR-avdelningen

Antal platser:
Yrkesbenämning: HR-assistent
Publicerad: 2019-11-06
Sista ansökningsdag: 2019-11-20
Stad: Stockholm 
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Östermalms stadsdelsnämnd ansvarar för att äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning, fritidsverksamhet och att underhåll av parker utförs på allra bästa sätt åt Östermalmsborna. Stadsdelsförvaltningen har startat en utvecklingsresa där vi tillsammans ökar samverkan och hittar synergier som bidrar till att utveckla verksamheten in i framtiden. HR-avdelningen på Östermalm Vi är ett härligt, varmt och välkomnande gäng med stor erfarenhet och kompetens inom HR-området. Avdelningen består av fem medarbetare; en HR-assistent, tre HR-konsulter samt en HR-chef. HR-avdelningen arbetar konsultativt i alla typer av personalfrågor och ska bidra till att verksamheterna inom stadsdelen behåller och utvecklar sina medarbetare. Nu utökar vi avdelningen med en koordinator för en spännande arbetsroll med varierande arbetsuppgifter. Trivs du att vara spindeln i nätet och koordinera frågor kring både HR och informationssäkerhet kan den här tjänsten vara något för dig! Rollen som Koordinator I rollen som Koordinator skapar du struktur, stödjer cheferna och följa upp för att säkerställa att verksamheteten arbetar systematiskt genom bland annat löpande internkontroll. Du är förvaltningens kontaktperson som ansvarar för administration, underhåll av organisationsträd och behörigheter i befintliga HR-system. Du stödjer chefer i rekryteringssystemet "Jobba i stan" genom att kvalitetssäkra förvaltningens annonser innan de publiceras. I uppdraget ingår att ta fram statistik, administrerar den årliga medarbetarenkäten och att vara förvaltningens kontaktperson mot serviceförvaltningen. Som koordinator är du även förvaltningens samordnare av informationssäkerhet. Du stöttar och följer upp det operativa informationssäkerhetsarbetet inom förvaltningen. Det innebär att säkerställa att förvaltningen har processer och rutiner som är i linje med stadens riktlinje för informationssäkerhet och du utbildar cheferna i linjen. Du är förvaltningens kontakt till SLK och ingår i stadens informationsnätverk. Du kommer även att ingå i ett internt nätverk tillsammans med dataskyddsombudet, säkerhetssamordnaren och IT-ansvarig och verksamhetsrepresentanter. I rollen kommer du att arbeta självständigt men i nära samarbete med HR-konsulter, förvaltningens chefer och övriga stöd och styrningsfunktioner. Du rapporterar informationssäkerhetsfrågor direkt till stadsdelsdirektören. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - relevant akademisk utbildning med inriktning HR - tidigare arbetslivserfarenhet inom HR-område - förmåga att kunna uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande är: - erfarenhet av att hålla i utbildningar. - erfarenhet av att arbeta med stadens HR system. - erfarenhet av att arbeta med informationssäkerhetsfrågor. För att trivas i rollen tror vi att du behöver ha ett gediget intresse för administration och IT-system. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och värdesätter noggrannhet. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs med att ha många kontaktytor - såväl interna som externa. Du har förmåga att snabbt prioritera om när situationen kräver det. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön